کد خبر: 7353| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۲ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۵:۲۳:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۸۱

تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلای رشته‌های علوم پایه در کشور به امضاء رسید.
در پی جلسه دیدار و گفتگوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس و اعضای گروه علوم پایه فرهنگستان علوم در سال جاری در محل فرهنگستان و پس از بیان دغدغه ها و ابراز نگرانی های استادان عضو گروه علوم پایه فرهنگستان پیرامون وضع آموزش عالی کشور بخصوص رشته های علوم پایه، تفاهم نامه همکاری میان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اعتلای رشته های علوم پایه در کشور منعقد شد و به امضای آقایان دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، نحقیقات و فناوری رسید.
گفتنی است بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با محوریت معاونت آموزشی، اطلاعات خام وضع موجود و دیگر اسناد و اطلاعات مرتبط را برای تهیه گزارش در اختیار فرهنگستان قرار می‌دهد. همچنین وزارت علوم متعهد می‌شود از گزارش‌های دوسالانه فرهنگستان علوم در خط مشی خود در جهت‌گیری و هدایت رشته‌های علوم پایه بهره‌برداری کند.
همچنین با عنایت به مفاد این تفاهم نامه، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با محوریت گروه علوم پایه، هر دو سال یک بار گزارشی درباره رشته‌های مختلف علوم پایه مشتمل بر وضعیت اخیر و کنونی و برنامه‌های در حال اجرا تهیه می‌کند و راهکارهایی مناسب برای ارتقای علوم پایه در کشور ارائه می‌نماید و پیشنهادهای خود را به وزارت علوم و دیگر دست‌اندرکاران آموزش عالی برای بهره‌برداری ارسال می‌کند.

منبع:روابط عمومی فرهنگستان علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7