کد خبر: 6845| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۸ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۶۰۸۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در اربعین، شنبه، ۲۷ مهرماه وارد شهر کربلای معلا شد و با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر سید عباس صالحی در سفری غیرمنتظره به عراق ضمن بازدید از ستادمرکزی واحد امداد گمشدگان و راهنمایان زائر، با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفت و گو کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از سازمان حج و زیارت گفت: حضور رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در امور حجاج در این ایام در عراق برای هدایت ونظارت مستقیم بر اقدامات محوله با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، نتیجه همت مضاعف سازمان حج و زیارت برای ورود جدی تر در خدمت به زائران اربعین است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امسال سازمان حج و زیارت با ظرفیت بیشتر و در سطح گسترده‌ای برای خدمات دهی به زوار اربعین حضور داشته است، اظهار کرد: موضوع آسیب شناسی اربعین همانند آنچه که در بحث حج تمتع انجام می‌دهید می‌تواند به بهبود وارتقا خدمات و برنامه‌ریزی بهتر بیانجامد.
رئیس سازمان حج و زیارت هم در این دیدار گزارشی از عملکرد و اقدامات سازمان حج و زیارت در زمینه سامانه سماح و ثبت نام زائران تا خدمات بیمه‌ای و نظارت بر امداد و خدمات پزشکی و نیز راهنمایان زائر که امسال به این سازمان محول شده بود، ارائه داد.
علی رضا رشیدیان در موضوع عملکرد و فعالیت ستاد امداد گمشدگان وراهنمایان زائر توضیح داد و گفت : این ستاد در شهرهای مختلف اعم از کربلا ، نجف ، سامرا و کاظمین و ۴ محور مرزی مهران ، شلمچه ، چذابه و خسروی حضور و فعالیت دارد.
وی عنوان کرد : در این ستاد تلاش شده هم ظرفیت و توان بخش‌های مردمی در این حوزه که چند هزار نفر هستند به‌کار گرفته شود و هم در کنار سامانه مصباح ، سامانه‌های راهنمای زائر مردمی نیزدر ستاد به صورت منسجم و هماهنگ عمل نمایدتا توان خدمت رسانی افزایش یابد.
وی عنوان کرد : در واقع ظرفیت‌های مردمی اعم از توان انسانی و نرم افزاری در کنار توان سازمان با هم به کار گرفته شد و نتیجه خوبی هم در خدمت به زائران در بر داشت.
وی همچنین در بحث خدمات بیمه‌ای به زائران و نیز بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر طی این مدت در عراق و نیز مرزهای کشور تحت نظارت سازمان حج و زیارت به زائران هم مباحثی را طرح کرد و گفت : حتی با توجه به نیاز و ضرورت، بخشی از ظرفیت اورژانس در مرز متمرکز شد تا خدمات لازم را به زائران ارائه دهد.
رشیدیان ادامه داد : در واقع تلاش شد از همه توان و ظرفیت برای خدمت رسانی به زوار اربعین بهره گرفته شود .

وی عنوان کرد :بعد از اتمام این عملیات و مراسم اربعین هم همانند حج تمتع ،آسیب شناسی عملیات اربعین و تمرکز بیشتر در بحث هماهنگی‌ها در داخل عراق و نیز برنامه‌ریزی بهتر و منسجم تر در داخل از ثبت نام تا حرکت و تردد در مرز و غیره هم در دستور کار است تا سال بعد با عملکردی بهتر، هماهنگ تر و خدماتی مطلوب‌تر بتوانیم وارد عرصه خدمت رسانی شویم.
 

منبع:روابط عمومی سازمان حج و زیارت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7