کد خبر: 6711| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۷ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۵۳:۰ | تعداد بازدید: ۵۸۵۶

محسن حاجی میرزایی در دوره توانمندسازی مسئولان و کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش سراسر کشور که در رامسر و به میزبانی آموزش‌وپرورش مازندران برگزار می‌شود، گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک رسانه بزرگ، ارتباط منظم و برنامه‌ریزی‌شده با مخاطبان خود دارد، ارتباطی که لحظه‌ای و آنی نیست و در طول 9 ماه از سال این ارتباط برقرار است.
محسن حاجی میرزایی در دوره توانمندسازی مسئولان و کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش اظهار کرد: همه ما در خصوص قرآن مسئول هستیم و آیه «وَقالَ الرَّسولُ یا رَبِّ إِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هذَا القُرآنَ مَهجورًا » به‌وضوح نشان می‌دهد این‌یک مسئولیت یقینی است و بزرگان گفته‌اند هر مسئولیت یقینی، نیازمند برائت یقینی است یعنی هر وظیفه‌ای که انجام آن برای ما یقینی و محرز شد، باید محرز شود ما نیز به تکلیف خود عمل کردیم چون در خصوص موضوعی چون قرآن، خود خداوند از ما حساب خواهد کشید.
وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به حدیث معروف ثقلین که «قرآن و عترت را همراه و همگام باهم معرفی کرد» اظهارکرد: ما همین مسئولیت یقینی را درخصوص«عترت» هم داریم و در این خصوص باید دقیق و درست عمل کنیم.
وی در ادامه به حدیث مشهور«ان الصلاه عمودالدین و ان قُبِلَت، قُبِلَ ما سواها و ان رُدَّت، رُدَّ ما سواها» اشاره کرد و گفت: این حدیث متواتر به وضوح تأکید دارد معیار همه اعمال و عبادات، نماز است و براین اساس، نماز باید جایگاهی ویژه در برنامه‌های عبادی ما داشته باشد.
حاجی میرزایی بابیان کلامی از مقام معظم رهبری گفت: نماز ثمره حکومت صالحان است و اگر بخواهیم به فهم درستی یا نادرستی عملکرد خود برسیم، نماز شاخص معتبری است و اساساً صلاح یک جامعه، پیوند جدایی‌ناپذیری با برگزاری نماز دارد و این ارزیابی پیش از آنکه در سخنان و بخشنامه‌ها باشد، باید در برنامه‌های ما خود را نشان دهد.
وزیر آموزش‌وپرورش ضمن قدردانی از تلاش همه خادمان قرآن در خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین و متمایزترین رسانه کشور هم به لحاظ گستردگی مخاطبان و پایداری ارتباط است.
وی افزود: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک رسانه بزرگ، ارتباط منظم و برنامه‌ریزی‌شده با مخاطبان خود دارد، ارتباطی که لحظه‌ای و آنی نیست و در طول 9 ماه از سال این ارتباط برقرار است.
وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش تفاوت‌های موجود میان مخاطبان را مورد اعتنا قرار می‌دهد و نوع ارتباط با مخاطبان در آموزش ‌و پرورش، چهره به چهره و بسیار مؤثرتر از ارتباطات صرفاً الکترونیکی است.
حاجی میرزایی گفت: در سند تحول بنیادین تربیت در6 ساحت دیده‌شده و برای هرکدام از این 6 ساحت در تمام 12 پایه تحصیلی برنامه‌ریزی‌شده است.
وی با اشاره به سخنان معاون پرورشی و فرهنگی در خصوص کمبود نیرو در حوزه پرورشی گفت: وضعیت کمبود نیرو در آموزش ‌ و پرورش مشکلاتی دارد اما باید با برنامه‌ریزی این مشکلات را مدیریت کنیم.
منبع: معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7