کد خبر: 6599| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۹ مهر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۵۶:۰ | تعداد بازدید: ۵۹۳۰

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین استقبال از ورودی‌های ۹۸ دانشگاه صنعتی شریف بر نقش جوانان و دانشجویان در حل چالش‌های کشور تاکید کرد و اظهار داشت؛ شما دانشجویان باید مدیران آینده و کسانی باشید که گره از مسائل و مشکلات روز جامعه بر می‌دارید.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جشن ورودی‌های ۹۸ دانشگاه صنعتی شریف "شریف سلام" در ابتدای سخنان خود گفت: خدا را شکر می‌گویم که در این روزهای منتسب به اباعبدالله و ایام هفته مقدس، همزمان با سال تحصیلی جدید در بین مجموعه‌ای از بهترین فرزندان این کشور و این مرز و بوم حضور دارم.
همچنین آرزوی سلامت برای خانواده‌ها، مدیریت و ریاست دانشگاه دارم که فرزندان ارزشمندی را تحویل گرفته و دوره پرتلاشی را برای تربیت انسان‌های شایسته تدارک می‌بینند. تبریک به شما دانشجویان پرتلاش که به لطف خداوند در یکی از بهترین و چه بسا بهترین دانشگاه کشور تحصیل را آغاز می‌کنید. علاوه بر این به خانواده‌های شما عزیزان تبریک می‌گویم که با حمایت و صبر در کنار شما بوده و به برکت این تلاش‌ها و با عنایت خدا، شما امروز در دانشگاه صنعتی شریف حاضرید.
وی در ادامه روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل کرد و گفت: درود و رحمت خدا بر کسی که بداند از کجا آمده، در کجاست و به سوی کجا رهسپار است. قطعا همه ما تجربه توسل و استمداد جستن از خداوند را داریم. خدا به انسان‌ها می‌فرماید: در شکرگزاری و توسل انسان‌ها دو دسته‌اند، عده‌ای شکرگزارند و پس از رسیدن به نعمت نیز شکرگزاری دارند اما عده‌ای پس از گذر از طوفان و رسیدن به ساحل آرامش خدا را فراموش می‌کنند. یقینا همه انسان‌ها، زمان گرفتاری در طوفان‌های زندگی، اخلاص پیدا می‌کنند. مسجد دانشگاه نیز در ایام امتحان خیلی جدی‌تر است و این امری طبیعی است چون استادان اینجا در امتحانات با کسی شوخی ندارند و شما باید خودتان را کاملا آماده دوره پرتلاش تحصیل کنید. شکرگزاری نعمت، اولین توصیه من به شما است. خدا، نعمت بزرگی به شما عنایت کرده است. برای شکرگزاری، ارتباط خود را با خدا بیشتر کنید چون بدان بیشتر نیاز دارید. در موقعیت دانش و توفیق که قرار می گیرید، اگر خدا عنایت نکند سقوط خواهید کرد چه بسا دانشمندانی که در خدمت سقوط خود تلاش کردند. امروزه شاهد این هستیم که در یک سو دانشمندان و همین دوستانی که قبل از شما در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های دیگر حاضر بوده‌اند کشور را به یک توان بازدارندگی رسانده‌اند. از سوی دیگر ممکن است دانش در خدمت کشتار و غارت بشریت قرار بگیرد. بنابراین همه ما نیازمند ارتباط با خدا هستیم، شکر پدر و مادر نیز بسیار با اهمیت است. شما این شکر پدر و مادر را به زبان بیاورید نگذارید مواردی مثل کمرویی مانع بیان این شکر شود. در ادامه شکر از معلمها که از عوامل پیشرفت فعلی شماست و تداوم همراهی با استادان دانشگاهتان. به هر حال اگر شکرگزاری باشد نعمت‌ها هم بیشتر می‌شود.

در ادامه رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، فضای دانشگاه صنعتی شریف را فضایی بسیار خوب و مطلوب دانست و گفت: شما دانشجویان باید مدیران آینده و کسانی باشید که گره از مسائل و مشکلات روز جامعه بر می‌دارید. این دانشگاه در دسته دانشگاه‌های خوب کشور است نه فقط از نظر علمی که بهترین دانشجوها بهترین استادان و مجموعه ای از نیکان در اینجا جمعند و چه از نظر اخلاقی، فرهنگی و مذهبی که جزء دانشگاههای خوب ماست.
وی سپس به فعالیت‌های دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر موفقیت در عرصه‌های علمی در فضاهای مذهبی نیز فعال است. من یک مژده به پدر مادرهای عزیز بدهم که مسجد دانشگاه شریف علی‌رغم ظرفیت خوبی که دارد بعضی از ماه‌ها به دلیل پر شدن ظرفیت، نماز جماعت در دو نوبت برپا می شود. دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اهل ارتباط با خدا هستند. هیئت دانشگاه صنعتی شریف نیز یکی از هیئت‌های تراز در تهران و در کل کشور است. اردوهای جهادی، فعالیت‌های خیرخواهانه و فعالیت‌های مختلف اجتماعی که انجام می‌شود به این دلیل است که دانشجویان از فهم مناسبی برخوردارند و ارتباط خوبی با خدا دارند و همین زمینه توفیق‌های بیشتر برایشان فراهم می‌کند. باید قدر این نعمت‌ها را بدانید. الحمدلله که آغاز دوران دانشجویی خود را با زیارت امام رضا (ع) بیمه می‌کنید. شما زمینه خدمت به این کشور را فراهم‌تر از دیگران دارید. بخواهید که خداوند این لیاقت را نصیبتان گرداند.
منبع: روابط عمومی دانشگاه شریف

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7