کد خبر: 4394| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۸ خرداد سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۹:۰ | تعداد بازدید: ۵۷۶۶

با حضور هیأتی از وزارت آموزش عالی آفریقای جنوبی در دانشگاه شریف، پیشنهاد جابه‌جایی اساتید و دانشجویان میان دانشگاه شریف و دانشگاه‌های آفریقای جنوبی مطرح شد.
در روز یکشنبه ۲۶ خردادماه، قالب جوپی معاون بین الملل وزارت آموزش عالی آفریقای جنوبی در رأس هیاتی عالی‌رتبه از وزارت مذکور و سفارت آفریقای جنوبی در تهران از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد، و رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، سیم‌چی، مدیر امور بین‌الملل، هرمزی‌نژاد، مدیر امور پژوهشی، جاهد، مدیر دانشجویان بین‌الملل، عسکری، استاد دانشکده مواد و نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به میزبانی این هیأت پرداختند. 
پس از معرفی دانشگاه صنعتی شریف و دستاوردهای آن توسط سیم‌چی، طرفین به مذاکره در خصوص گسترش همکاری‌ها پرداختند. پروژه‌های مشترک روی حوزه‌های مورد علاقه طرفین از جمله صنایع معدنی و نانوتکنولوژی از محورهای مذاکره میان طرفین بود که در زمینه صنایع معدنی مقرر شد طرف آفریقایی موسسه یا موسسات هدف را در آفریقا شناسایی کند و به دانشگاه صنعتی شریف معرفی کند. برنامه‌های جابه‌جایی اساتید و دانشجویان میان دانشگاه شریف و دانشگاه‌های برجسته آفریقای جنوبی نیز از دیگر موارد مورد علاقه طرفین در این جلسه بود. 
پس از این جلسه این هیأت بازدیدی از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه داشت و از نزدیک با دفاتر موجود در این مرکز و خدمات ارائه شده آن‌ها آشنا شدند.
دانشگاه صنعتی شریف هم‌اکنون تعدادی همکاری پژوهشی فعال با مراکز پژوهشی آفریقای جنوبی بالاخص در حوزه نانوتکنولوژی دارد.
منبع: فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7