کد خبر: 4707| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۲ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۱۷:۰ | تعداد بازدید: ۷۱۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جشنواره تئاتر «طنز لبخند» گفت: نشاط اجتماعی، لبخند فردی و گروهی مثل اکسیژن است که بیش از گذشته به آن نیاز داریم، هر اتفاقی که بتواند به نسیم مناسب اجتماعی بیفزاید قطعا به سلامت اجتماعی و تدوام مقاومت فعال جامعه در برابر دشمن کمک می‌کند.
دکتر سیدعباس صالحی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر پاکدشت که در سالن همایش‌های دانشگاه ابوریحان این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه امروز مردم در شرایط عادی نیازمند طنز هستند، اظهار داشت: باتوجه به شرایط سختی که امروز توسط دشمن برای کشور ایجاد شده است لبخند نیاز مضاعف جامعه است.
وی ادامه داد: نشاط اجتماعی، لبخند فردی و گروهی مثل اکسیژن است که بیش از گذشته به آن نیاز داریم، هر اتفاقی که بتواند به نسیم مناسب اجتماعی بیفزاید قطعا به سلامت اجتماعی و تدوام مقاومت فعال جامعه در برابر دشمن کمک می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تئاتر یکی از هنرهایی است که با ویژگی‌هایی شناخته می‌شود که از سایر هنرهای انسانی متمایز است، این هنر یکی از قدیمی‌ترین هنرهایی است که می‌توان آن را نمایش همزاد اجتماع و گفت‌و‌گو دانست که از همان روزهای نخستین که انسان زندگی جمعی را آغاز کرد  هنر نمایشی شکل گرفت.
دکتر صالحی یادآور شد: هنر نمایشی با ویژگی مردمی بودن تعریف می‌شود، این هنر از مردم و برای مردم است، دیگر هنرهای بشری ممکن است از مردم و برای مردم باشند ولی این هنر نمایشی است که در کنار آن دو ویژگی، با خصلت مردمی با آنها سخن می‌گوید.
وی افزود: هنرهای نمایشی به نوعی آئینه زندگی ما به شمار می‌روند و ما می‌توانیم در آن جامعه درون و بیرون خود را ببینیم، بنابراین نمایه و آینه زندگی انسانی در هنرهای نمایشی جای خود را داشته و دارد.
فاصله تعداد اجراهای هنرهای نمایشی استان‌ها و شهرستان‌ها با مرکز کم شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرهای نمایشی در ایران یک فضای رو به رشد را سپری کرده است، گفت: خوشبختانه هنرهای نمایشی استان‌ها و شهرستان‌ها روز به روز فضای کار خود را بیش از گذشته پیدا کرده است، همین امر باعث شده است که در سال گذشته شاهد کاهش فاصله بین تعداد اجراها نسبت به مرکز باشیم.
دکتر صالحی با بیان اینکه جشنواره‌هایی که به صورت ملی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که استان‌ها و شهرستان‌ها جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و فضای شهرستان‌ها دیگر به عنوان جریان حاشیه هنرهای نمایشی نبوده بلکه به جریان متنی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: برپایی جشنواره‌های تئاتر باعث می‌شود که هنر ایرانی_اسلامی گام به گام قدم‌های کمی و کیفی را سپری کند، البته این اتفاق نیازمند پیوست‌ها و تدوام‌هایی است که بخشی از این تدوام‌ها به گروه‌هایی که این اتفاقات را سامان می‌دهند بستگی دارد، اجرای کارها نباید تنها به فضای جشنواره‌ها محدود شود و پس از آن نیز باید تدوام یابد.
ضرورت افزایش سالن‌های هنرهای نمایشی احساس می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز نیاز داریم که سالن‌های اجرای هنرهای نمایشی را گسترش دهیم، این مهم با کمک استانداران، فرمانداران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق می‌شود، زیرا هر شهرستان‌ نیازمند یک سالن هنر نمایشی و پلاتو است.
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7