کد خبر: 25986| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱ آبان سال ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۴

دکتر طاووسی در برنامه رادیویی "فرهنگ" به بررسی نقش سند ملی هوش مصنوعی در تأمین سلامت، رفاه، امنیت و آسایش مردم پرداخت.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر مجتبی طاووسی، مدیر امور فناوری‌های نوظهور و اولویت‌دار دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه رادیویی "فرهنگ" به‌عنوان مهمان برنامه حضور یافت و به بررسی نقش سند ملی هوش مصنوعی در تأمین سلامت، رفاه، امنیت و آسایش مردم پرداخت.
وی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به بررسی بیش از ۸۵۰۰ صفحه سند پشتیبان برای تدوین سند ۱۴ صفحه‌ای هوش مصنوعی ، تأکید کرد که روح این سند بر مبنای "مردم محوری" و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حکمرانی برای بهبود کیفیت زندگی مردم شکل گرفته است.
دکتر طاووسی با بیان اینکه هدف اصلی و چشم‌انداز سند ملی هوش مصنوعی، سلامت، رفاه، امنیت، آسایش مردم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که در حکمرانی کشور استفاده شود ، رویکرد ایران را در توسعه هوش مصنوعی متفاوت از سایر کشورها مانند چین، آلمان و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و تمرکز بر تأمین سلامت، رفاه، امنیت و آسایش مردم را وجه تمایز سند ملی هوش مصنوعی ایران دانست.
مهمان برنامه همچنین با بیان اینکه خوشبختانه ایران در حوزه نیرو انسانی هوش مصنوعی جایگاه خوبی دارد و اقبال عمومی به این حوزه در بین جوانان رو به افزایش است به عنوان مثال به گرایش بیش از 70 نفر از 100 نفر اول کنکور رشته ریاضی به رشته کامپیوتر اشاره کرد و این موضوع را نشانه‌ای از علاقه‌مندی نسل جدید به حوزه هوش مصنوعی دانست.
دکتر طاووسی در پایان صحبت‌های خود سند ملی هوش مصنوعی را نقشه راه کلان برای رشد و توسعه هوش مصنوعی در ده سال آینده کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که با اجرای موفق این سند، شاهد بهبود شاخص‌های زندگی مردم در حوزه‌های مختلف باشیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7