کد خبر: 14349| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۳:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۸۰

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه ICT برای ورود به بخش هوش مصنوعی دعوت کرد و گفت: این معاونت از استارت‌آپ‌های ICT حمایت می‌کند.
دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم «رونمایی از سکوهای بومی در اولین برنامه ملی هوش مصنوعی کشور» که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، گفت: ما شرکت‌های موفقی در حوزه هوش مصنوعی داریم که به تازگی فعال شده‌ و به موفقیت‌های قابل توجهی نیز رسیده‌اند.
وی ادامه داد: در مقایسه با کشورهای پیشرفته بخصوص چین می‌بینیم که موفقیت شرکت‌های ایرانی در حوزه هوش مصنوعی به شکل قابل توجهی بوده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سه پلتفرم رونمایی شده در این مراسم که در حوزه هوش مصنوعی بوده است، افزود: این شرکت‌ها پلتفرم‌هایی را ارائه کردند که کسب و کارها می‌توانند از سرویس‌های آنها استفاده کنند؛ یکی از بخش‌های جالب این پلتفرم‌ها، تبدیل گفتار به نوشتار است که توسط خبرنگاران استفاده می‌شود و برای آنها می‌تواند کاربردی باشد.
به گفته ستاری، تشخیص چهره، تشخیص احساسات و عواطف و ... از دیگر اقدامات این شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بوده است.
وی تأکید کرد: بسیاری از مردم و کسب و کارها نیاز دارند که از این زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در حوزه هوش مصنوعی داریم، گفت: این بخش گسترده‌ای از توانمندی‌های ما در حوزه فناوری‌ها به شمار می‌رود که باعث اشتغال بیش از چند صد نفر شده است.
ستاری با بیان اینکه ابعاد این شرکت‌ها همواره در حال توسعه است، گفت: هوش مصنوعی یک حوزه بکری است که معاونت علمی و فناوری به صورت جدی روی آنها کار می‌کند و مورد حمایت خود قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون استفاده از هوش مصنوعی در بخش کسب و کارها به فرهنگی تبدیل شده و ما منتظر روزی هستیم که این شرکت‌ها با بزرگان این حوزه در کشورهای دیگر رقابت کنند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی حوزه وسیعی است، گفت: به تازگی دانشگاه‌ها رشته هوش مصنوعی را در مقاطع ارشد و دکتری به عنوان یک رشته قرار داده‌اند که دانشجویان می‌توانند پس از تحصیل در این رشته‌ها، وارد کسب و کارهای فوق‌العاده‌ای شوند زیرا پیش‌بینی می‌شود که این بخش از فناوری، آینده خوبی داشته باشد.
ستاری تأکید کرد: ما از سایر استارت‌آپ‌ها در حوزه ICT دعوت می‌کنیم که به هوش مصنوعی ورود پیدا کنند زیرا کشور می‌تواند در این زمینه با وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیشرفت کند و به واسطه آن، آینده خوبی داشته باشد.
وی افزود: معاونت علمی در راستای توسعه استارت‌آپ‌های حوزه ICT حمایت‌هایی را مد نظر دارد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7