کد خبر: 20891| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۲ مرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۸:۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۴۴۹

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از صحبت‌های اخیر درخصوص مصوبه کنکور گفت: نباید به سوی دلسوزانی که قصد اصلاح سیستم معیوب فعلی سنجش و پذیرش کنکور را دارند سنگ پراکنی کرد. این سیستم نظام آموزش و پرورش کشور را به کلی را منهدم کرده است. منتقدان اگر روش بهتری دارند، ارائه کنند.
محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با اشاره به نامه انتقادآمیز اخیر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت خطاب به رییس جمهور و در خصوص ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و بیان این مطلب که این مصوبه خلاف عدالت است، اظهار داشت: کنکور موضوعی کاملا فنی است نباید آن را به بحث‌های عمومی جامعه کشاند.
وی با بیان اینکه، اساسا دو نگاه تخصصی و عامه پسند به موضوع کنکور وجود دارد، افزود: مسائل مربوط به کنکور دارای نکات فنی زیادی است و کشاندن این بحث به جامعه و بحث های رسانه ای صحیح نیست چراکه سرنوشت بسیاری از جوانان این کشور به این آزمون سراسری گره خورده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: سیستم فعلی نظام سنجش و پذیرش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها یک سیستم معیوب و دارای نواقص زیادی است و به طور حتم کنکور نیازمند یک تحول اساسی است.
منتقدان اگر پیشنهادی بهتری دارند، اعلام کنند
وی در ادامه با اشاره به معدود افرادی که به مصوبه اخیر کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد دارند، گفت: اگر این مصوبه را مطلوب و مناسب نمی دانند و به آن ایراد وارد می کنند، باید از این دوستان سوال کرد که چه پیشنهاد و طرح بهتری دارند که به عدالت نزدیک تر است؛ مسلما برای عبور از این شرایط اسفبار که نظام آموزش عمومی و تعلیم و تربیت را به هجو کشانده باید فکری کرد.
برادر دلسوز و عدالت خواه ما جناب دکتر توکلی حتما اذعان می کنند که نظام تعلیم و تربیت خصوصا در مرحله متوسطه دوم توسط موسسات منفعت طلب کنکور با سودهای میلیاردی به گروگان گرفته شده است. این موسسات تماما تجاری که در آنها با روش های مخرب چارچوب ذهن علمی جوانان این کشور را هدف قرار داده اند و تا سال های اخیر از مالیات معاف بودند و صد البته ژست های عام المنفعه هم می گرفتند. اینها ظلم نیست؟
طهرانچی گفت: باید منصفانه رفتار کنیم و اگر کسانی در راستای بهبود هرچه بیشتر سیستم و نظام پذیرش دانشگاه ها گام برمی‌دارند، نباید به آنان سنگ پراکنی کرد.
وی با اشاره به انتقاد آقای توکلی از رییس جمهور مبنی بر اینکه، چرا آیت الله ابراهیم رییسی مصوبه جدید سنجش و پذیرش را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرده است نیز بیان کرد: هنگامی که رییس جمهور سابق از اجرای برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طفره می رفت، چرا این نامه ها نوشته نمی شد. این در حالی بود که بسیاری از مصوبات کارشناسی شده شورای عالی انقلاب فرهنگی معطل مانده بود، آیا نامه اخیر دوستان به رییس جمهور که در جهت شفافیت عمل نموده جای انتقاد دارد؟
طهرانچی با اشاره به استفاده از لغت ستمگری در این نامه و نسبت آن به رییس جمهوری گفت: ستمگری به چی؟ آیا سیستم فعلی کنکور ستمگری نیست و آیا کنکور فعلی عدالت محور است؟
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: سیستم معیوب فعلی سنجش و پذیرش کنکور برای متقاضیان ورود به دانشگاه ها، نظام آموزش و پرورش کشور را به کلی را منهدم کرده است و پس از شرایط پیش آمده مدارس منزلی و مدارک دیپلم بین المللی آموزش و پرورش رسمی ولو پر از انتقاد کشور را به خطر انداخته است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7