کد خبر: 13964| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۳۰ تیر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۳۱۹۸

در نشستی که با حضور معاون حمایت و گفتمان‌سازی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون پژوهشی و فناوری و معاون فرهنگی و دانشجویی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد در خصوص تشکیل شورا و گسترش کرسی های نظریه پردازی بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست دکتر علی اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان‌سازی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از پی گیری های دانشگاه در تشکیل کرسی های نظریه پردازی آن بیان داشت: تفاهم صورت گرفته میان وزارت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب مشخص تدوین یافته و شورای تخصصی دارد که محور اصلی آن تولید علم است و حمایت از اساتید علوم انسانی و اسلامی در کارگروه ویژه نظریه پردازی ها دیده شده است.


وی افزود: در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز شورای نظریه پردازی دانشگاه تشکیل خواهد شد و احکام نیز صادر خواهد شد که ریاست دانشگاه رئیس شورا و معاون پژوهشی و فناوری دبیر شورا می باشند.
دکتر مسگر برقراری کرسی های ترویجی  را در جهت گفتگو و مناظره عنوان کرد و گفت:انعقاد تفاهم نامه های مختلف میان دانشگاه و سایر دستگاه های مرتبط در قالب قراردادهای مالی و برای ارزیابی شورا می تواند برسی های خود را انجام دهد و برای هریک از ارائه کنندگان، ارزیابان و کرسی های ترویجی حالت مناظره و نقد و نظر است و برای نقد کنندگان امتیاز پژوهشی در نظر گرفته می شود.


همچنین نحوه تشکیل و برگزاری جلسات شواری نظریه پردازی از سوی دکتر مسگر تبیین و توضیح داده شد و به شرایط و نحوه برگزاری این جسات حتی در شرایط خاص کنونی و به صورت مجازی اشاره شد.
در ادامه از سوی معاونت پژوهشی و فناوری، آئین نامه ارتقاء امتیاز پژوهشی ناشی از حضور و فعالیت در این کزسی ها، روش و نحوه ارائه آنها اشاره شد با این تاکید که این کرسی ها صرفا جهت علوم انسانی و اسلامی است.
ذکر نمونه هایی از دانشگاهها بخصوص دانشگاه قم، شرایط و نحوه برگزاری نشست ها، بررسی اشکالات ساختاری و تضمینی که بتواند همه نظرات و سلیقه ها را پوشش دهد و جامعیت داشته باشد از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7