کد خبر: 10182| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۳ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۳:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۶۲

وزیرآموزش‌ و پرورش درکمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن، گفت: همه ما مدیون قرآن هستیم لذا همفکری و همکاری همه مسئولین در آموزش عمومی قرآن امری ضروری است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محسن حاجی میرزایی در پنجاه‌وسومین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تبریک یوم الله ۲۲ بهمن اظهارکرد: آموزش‌وپرورش کارهای گسترده‌ای را در حوزه قرآن انجام داده است که برخی فعالیت‌ها نیازمند بازنگری است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط اعضای کمیسیون، پایش اقدامات انجام شده را امری ضروری دانست و افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در بحث آموزش عمومی قرآن، خروجی مطلوبی نداریم لذا این موضوع باید بررسی شود تا عیوب کار مشخص شود.
حاجی میرزایی افزود: ما همواره سرباز عرصه قرآن، عترت و نماز هستیم اما وقت آن رسیده که ارزیابی دقیق‌تری از اقدامات داشته باشیم تا بفهمیم ۱۵ میلیون دانش آموز را که در یک سال به طور مداوم در اختیار داریم چرا به اهداف خود نمی‌رسیم.
وی به سند توسعه آموزش عمومی قرآن اشاره و عنوان کرد: ۵ راهبرد این سند عرضه محور است و هیچ استراتژی برای تقاضا پیش بینی نشده است. این مجموعه اهداف بزرگی دارد، ماموریت ما به عنوان یک انسان به قرآن قطعی و یقینی است لذا تمام تلاش خود را می‌کنیم که گامی به سمت جلو برداریم.
وزیرآموزش‌وپرورش یکی از آفت‌های بزرگ برنامه و اقدامات انجام شده را عدم ترکیب مناسب دانست و اظهارکرد: وقتی تقسیم مسئولیت‌ها صورت می‌گیرد، اگر باهم خوب ترکیب شویم خروجی کارمان مفید خواهد بود لذا ماموریت ما ساختن عمارتی است که مصالح و نقشه می‌خواهد این مسایل باید در یک جا جمع شود تا عمارت ساخته شود.
وی  با بیان اینکه باید شوق لازم را برای فراگیری قرآن در دانش آموزان به وجود بیاوریم، اظهارکرد: مدیون قران هستیم و برای پرثمرشدن آموزش‌های قرآن نیازمند همکاری همه مسئولین هستیم بنابراین با کمک همه اعضا باید این مسئولیت را  به نحو احسن انجام دهیم.
در ابتدای این جلسه ضمن اعلام انتقال دبیرخانه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن از معاونت پرورشی و فرهنگی به حوزه تحت نظارت وزیر، مراسم تکریم  و معارفه دبیران سابق و جدید کمیسیون برگزار شد. وزیرآموزش‌ و پرورش با تقدیر از زحمات علیرضا کاظمی، مهدی نوید ادهم را به عنوان دبیر جدید این کمیسیون معرفی کرد.

 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7