کد خبر: 8639| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۷ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۲:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۳۲

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به‌عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس و شورای انقلاب فرهنگی از طرح زنگ مطالعه در مدارس استقبال می‌کنم، افزود: طرح را برای ما بفرستید، پیگیری می‌کنیم.
محمدمهدی زاهدی امروز در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه کتاب استان با بیان اینکه در آستانه روز بصیرت هستیم، اظهار داشت: از خداوند منان می‌خواهیم هر روز بصیرت ما بیشتر شود و بتوانیم تنومندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را روز به روز گسترش دهیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان و سرانه مطالعه در کشور ما فوق‌العاده پایین است، عنوان کرد: بالاترین سرانه مطالعه در کشور هند است حدود 100 دقیقه در روز مطالعه دارند و بعد از آن کشور ژاپن و تایلند و بعد چین است.
وی افزود: اگر در کشور خودمان نگاه کنیم با تسامح بخواهیم صحبت کنیم سرانه مطالعه حدود ۹ دقیقه است و شامل کسانی است که اهل مطالعه هستند و نصف این مطالعه برای قرآن و دعاها است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه دلایل متعددی دارد این پایین بودن سرانه مطالعه، بیان داشت: ما از آرمان‌های اول انقلاب خیلی دور شده‌ایم و یکی از مشکلات کشور ما این است که مردم ما زیاد سیاست‌زده شده‌اند.
زاهدی اظهار کرد: ما نتوانستیم در کشور حوزه سیاست را در قالب چارچوب خاص و مشخص تبیین کنیم مثلاً احزاب ما قوی باشند و سیاست را دقیق تبیین کنیم و عملیاتی کنیم و معتقد باشیم و باور کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس و شورای انقلاب فرهنگی از طرح زنگ مطالعه در مدارس استقبال می‌کنم، افزود: طرح را برای ما بفرستید، پیگیری می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید همه رسانه‌ها وتریبون‌های نماز جمعه برای تشویق مردم به مطالعه پای کار باشند، تصریح کرد: حتما باید کاری کنیم مردم خودجوش به این نتیجه برسند که مطالعه کنند چراکه مطالعه می‌تواند مسیر زندگی ما و جامعه را تغییر دهد.
زاهدی با بیان اینکه این خودباوری در سیاست‌های کلان باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت باید کاری کنیم به مردم آرامش دهیم و کتاب یک نمونه خوب برای آرامش است.

منبع:فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7