کد خبر: 8623| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۵ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۴:۲۹:۰ | تعداد بازدید: ۳۴۳۰

محمد قمی در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، گفت: مردم باید خدمت مسئولان به خودشان را حس کنند وتبیین و ترویج اسلام ناب، بهترین خدمت به مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه با اشتیاق به کرمانشاه سفر کرده و این استان از جهات مختلف دارای اهمیت عدیده است، اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب را که مرور می‌کنیم، بهتر درمی‌یابیم که بسیاری از نکات مهم از نظر ما مغفول مانده است و مسئولان برای مردم عزیز، شریف و بزرگوار استان کرمانشاه هرچه زحمت بکشند کم است.
وی تصریح کرد: ما فلسفه اسلام ناب را از امام (ره) شنیدیم؛ آن مرد بزرگ الهی این باب و این دریچه را به روی ما باز کرد. رهبر معظم انقلاب در مورد مکتب امام (ره) و آن اسلام نابی که ایشان پیش روی ما قرار داد تعبیری دارند و می‌فرمایند: اسلام ناب برای این است که همه استعداد‌های انسان و جامعه انسانی را به شکوفایی برساند و در آخرت برترین بهره‌ها را نصیب انسان کند و انسان برای بهره‌مندی و آبادی دین و دنیا باید سررشته داری دنیا را به‌دست دین و آخرت بسپارد؛ مضمون مکتب امام (ره) این است که آبادی دنیا و آخرت به وسیله و محوریت دین محقق می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مردم که، ولی نعمت ما هستند عمیقا باید خدمت مسئولان به خودشان را حس کنند یعنی همه مسئولین خادم مردم هستند، مسئولان خادم دین هستند و دین آمده تا مردم بتوانند اقامه قسط و حق کنند؛ «ان اقیموا الدین» پیوند خورده به «لیقوم الناس بالقسط»؛ مردم باید اقامه قسط کنند.
حجت‌الاسلام قمی با تأکید بر این موضوع که مردم باید فهم متعالی، مترقی و فاخر از اسلام دریافت کنند و برای رسیدن به قله‌ها باید قیام کنند و استقامت بورزند، اذعان داشت: حق مردم و انقلاب اسلامی و مردم شریف کرمانشاه این است که علاوه بر آخرت آباد؛ دنیای آباد هم داشته باشند و یک جلوه دنیای آباد این است که مردم عزت، حرمت و کرامت داشته باشند و سرشان بالا باشد. اگر مردم سالاری دینی را که یکی از ستون مکتب امام خمینی (ره) است باور داشته باشیم باید چنان به مردم خدمت کنیم که مردم خیر و ثمره و فایده اش را لمس کنند. مسئولین ارشد کشور هم بیش از بقیه موظف اند، اگر مسئولان طوری خدمت کردند که مردم به‌خوبی این خدمات را لمس کنند آن وقت مسئولان ما در انجام وظیفه موفق بوده‌اند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بیان کرد: ما خادم مردم هستیم و الحمدلله این نعمت خدمت به مردم و این توفیق نصیبمان شده است. مردمی که پای حق، اسلام و مکتب ایستادند و حتی اگر نزاع و نبرد بیرون از این مرز‌ها بوده، رفتند و جوانشان را داده اند؛ بنابراین عرضه اسلام ناب و تبیین و ترویج آن بهترین خدمت به این مردم است. باید گفت برترین و بیشترین خدمت به مردم را انبیاء الهی علیهم السلام انجام دادند و با نشان دادن مسیر حق، سعادت و خوشبختی را برای مردم به ارمغان آوردند. ما اگر خودمان ملتزم، متعهد، پایبند باشیم و به اسلام ناب عمل کرده و مکتب امام (ره) را عرضه کنیم؛ مردم شریفی که تاکنون ایستاده‌اند از این پس هم خواهند ایستاد و ما گام دوم را با بار بیشتری که بر روی دوش جوانان می‌گذاریم؛ محکم‌تر، استوارتر و قدرتمندتر خواهیم برداشت و اگر طی کردن مسیر سخت‌تر هم شود به فضل خداوند عالم دستاورد هایمان افزونتر خواهد شد.
حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی و در حوزه فرهنگ دینی، اسلامی، عاشورایی و انقلابی به طریق اولی خودمان را خادم خادمین فرهنگی می‌دانیم و خادم روحانیون معزز، هیئتی‌ها، قرآنی‌ها و علما هستیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: حقیقتاً قدردان همه زحمت‌هایی هستیم که تا به حال در اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه کشیده شده و پس از این هم ادامه خواهد داشت. از زحمت‌های ویژه‌ای که حجت‌الاسلام قبادی کشیدند قلبا قدردانیم و پس از این هیچ زحمتی نیست که مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی کرمانشاه حجت‌الاسلام احمدی بکشند و هیچ نقدی به آن نباشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی خطاب به حجت‌الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: به فضل خداوند عالم اخذ به قوه کنید؛ همراهان شما در سازمان تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، روحانیون مستقر معزز و بزرگوار در روستا‌ها و شهرها، هیئت‌های مذهبی، تمام نیرو‌های مکتبی در ارگان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی و دولت، همه هم جبهه‌ای و همراه شما هستند و همه خادم اسلام هستیم. پرچمداری قدرتمند شما در
این خطه‌ی مهم کار اسلام را بیش از پیش؛ پیش می‌برد. ستاد مرکزی پشتیبان شماست و نفس تاز‌ه‌ای که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان محترم می‌دمید باید توسط مردم، همه خادمین فرهنگ اسلام ناب، همه اهالی فرهنگ و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب حس شود و ثمر این خدمت مضاعف و مجاهدت در امر تبلیغ تحت اشراف علمای بزرگ و نماینده رهبر معظم انقلاب در این استان قرار گیرد.
گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام قبادی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی کرمانشاه، حکم حجت‌الاسلام احمدی به وی ابلاغ شد.

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7