کد خبر: 4558| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۱ تیر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۵۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۶۰۹

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی با بیان اینکه طلبه و غیر طلبه باید؛ متأسی به سیره نبی اکرم (ص) باشند گفت: اصل تبلیغ؛ ولایت حضرت علی (ع) و مبارزه با ظلم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز که در باشگاه فرهنگی میلاد شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه طلبه‌ها را شاگردان امام صادق علیه‌السلام می‌دانند و این موضوع یک جلوه ظاهری دارد و ما طلبه‌ها با بیاناتی که از اهل‌بیت علیهم‌السلام رسیده مأنوس و محشوریم تصریح کرد: این شاگردی امام صادق می‌تواند عمیق‌تر و جدی‌تر اتفاق افتد یعنی در عالم معنا حقیقت وجود انسان، از تربیت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام بهره‌مند شود.
قمی گفت: اعم از طلبه و غیر طلبه باید؛ متأسی به سیره رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و دستگاه تبلیغی حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام، باید مبلغ اسلام ناب و بازوان تبلیغی امام عصر و نائب برحقش باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به یکی از سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: شخصی به حضرت امیرالمؤمنین عرض کرد که‌ای کاش برادر من در جنگ جمل شریک می‌شد؛ حضرت علی علیه‌السلام سؤال کردند او دلش ما بود؟ فرد پاسخ داد که برادرم محب شما و دلش با شماست، حضرت فرمودند: «او با ماست و در این پیروزی برای او جایی و سهمی است و کسانی که قرن‌ها بعد به دنیا می‌آیند در پیروزی امروز ما در جمل شریک هستند».
قمی بابیان اینکه می‌شود در حقیقت پیروزی‌ها و فتوحات حضرت علی علیه‌السلام شریک شد گفت: اصل تبلیغ؛ ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: شأن تبلیغ فقط مختص به طلبه‌ها نیست، رهبر انقلاب در دیدار مداحان که در روز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد خطاب به جامعه مادحین اهل‌بیت (ع) فرمودند شما نیز مبلغ اسلام هستید.
عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مقطع جدیدی از حیات انقلاب اسلامی و جامعه بشری پیش روی ماست ابراز داشت: برای گام دوم؛ شیب تندتر و کار دشوارتر می‌شود و فشار دشمنان نیز افزون‌تر خواهد شد و از طرفی به مقاطع حساس این نزاع و کارزار تمدنی نزدیک می‌شویم، بنابراین در این مقطع مجاهدت بیشتر لازم است.
وی بابیان اینکه ما در سازمان تبلیغات اسلامی خادم مردم هستیم افزود: عزممان را جزم کردیم تا گام بعدی را محکم‌تر، مؤثرتر، کیفی‌تر و استوارتر برداریم و تجلیات ظاهری ما باید قابل ارزیابی باشد.
حجت‌الاسلام قمی گفت: کار تبلیغات اسلام ناب باید در مسیر تحقق اراده اجتماعی باشد، تبلیغات اسلامی محدود به سازمان تبلیغات اسلامی نیست همه باید برای تحقق اهداف عالیه هم‌افزایی کنیم، ما نیز موظف به حمایت هستیم.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در این مراسم گفت: امروز دشمن قصد دارد بر روی افکار عمومی تأثیر بگذارد و فکر و باور مردم را تغییر دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه در این شرایط حساس سازمان تبلیغات اسلامی وظایف خطیری بر عهده دارد، اظهار کرد: دشمن از ابزار، امکانات و شیوه‌های نوین تبلیغاتی برای دشمنی با اسلام، تشیع و انقلاب بهره می‌گیرد تا فکر و ذهن مردم را منحرف و آن‌ها را از ارزش‌هایشان جدا کند.
وی با اشاره به اینکه در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم قرار داریم و این بیانیه پرمحتوا دستورالعمل ۴۰ ساله آینده ما است، بیان کرد: در گام دوم باید با دقت بیشتری عمل کنیم و یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند جلوی شعاری شدن را بگیرد سازمان تبلیغات اسلامی است.
حسینی همدانی مطرح کرد: در این برهه از شرایط باید در مسیر تمدن نوین گام برداریم که این امر مستلزم نیروسازی و تقویت مبانی فکری و عقیدتی عناصر این تمدن است که باید آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه آن را بسازند؛ ورود نیروهای کارآمد در این زمینه ضروری است و بدون برنامه عمل کردن قابل‌قبول نیست.
امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم اهل طرح و ایده بودن، عنوان کرد: یکی از استراتژی‌های ما برای مقابله با دشمن در این عرصه، مقاومت است که باید به یک گفتمان تبدیل شود؛ امروز به اسم ایرانیت، زرتشت گری و کوروش گری به اسلام هجمه وارد می‌کنند و احکام اسلامی و حجاب را به سخره می‌گیرند.
وی همچنین بر لزوم حرکت کردن با برنامه و چشم‌انداز، سازمان‌دهی وضعیت مبلغان در ایام تبلیغی و غیرتبلیغی و نیز تشکیل بانک اطلاعاتی مبلغین تأکید کرد.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی البرز نیز در این مراسم یادآور شد: تمام اعتبار فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز از سال ۱۳۸۹ تاکنون به ۱۶ میلیارد ریال نرسیده که سالانه کمی بیش از یک میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: با این اعتبارات کم فرهنگی فعالیت‌های بزرگی در استان مانند بحث گفتمان دینی در اماکن مختلف را انجام دادیم که در طول این مدت هشت سال، هشت هزار گفتمان دینی در مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد برگزارشده و خروجی بسیار خوبی داشت به‌طوری‌که بعضی از این گفتمان‌ها تبدیل به مراکز خیریه شدند.
مسعودی به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف اشاره کرد و گفت: سال گذشته، ۱۳۹۷ دوره آموزشی با ۲۸ عنوان در سطح استان البرز برگزار شد.
مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی البرز افزود: در اجرای طرح عملیات مشترک ماه رمضان ۱۴۴۰ با استفاده از ۱۳۱ روحانی مستقر و ۹ امام محله، ۲۴ هزار برنامه در قالب ۴۹ فعالیت در سطح استان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه آخرین مراسم اعتکاف در ۱۱۰ مسجد استان برگزار شد، بیان داشت: باوجود هم‌زمانی ایام اعتکاف با تعطیلات نوروزی تعداد مساجد برگزارکننده اعتکاف در استان البرز افزایش یافت اما تعداد معتکفان کمتر شد.
مسعودی گفت: روحانیون مستقر در استان البرز تا هشت سال پیش، ۳۰ نفر بودند که اکنون به ۱۳۱ نفر رسیدند و با کمترین امکانات بیشترین خدمات فرهنگی را ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: باوجود مشکلات فرهنگی استان البرز دارای سه هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی است که بیش از یک هزار هیئت مذهبی البرز در سامانه ثبت‌شده‌اند اما مابقی مجوز فعالیت ندارند.
مسعودی گفت: در استان البرز ۴۰۰ حسینیه وجود دارد که امروز بعضی این حسینیه‌ها به پایگاه فرهنگی محله تبدیل‌شده‌اند.
وی اضافه کرد: از اسفندماه سال ۹۶ طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شد که فرصت یک‌ماهه برای ایجاد ۱۰ پایگاه داشتیم اما کار با سرعت انجام شد و در این زمینه سپاه همکار خوبی با اداره کل تبلیغات اسلامی البرز داشت.
مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به وجود چهار زندان بزرگ در این استان، افزود: طی هشت سال گذشته یک هزار و ۵۰ کلاس اخلاق و احکام برای زندانیان برگزارشده که برکات زیادی نیز در پی داشته است.
گفتنی است، در این مراسم از خدمات هشت‌ساله حجت‌الاسلام عباس مسعودی قدردانی و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق به‌عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی البرز معرفی شد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7