کد خبر: 7399| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۷ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۸۴

حجت‌الاسلام قمی با بیان‌اینکه درصد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان و دانشجویان کشور روخوانی ساده قرآن را نیز بلد نیستند، گفت: وقتی فضای مجازی جولانگاه فرهنگی دشمن شده است، برای قرآن جای کار بیشتری در فضای مجازی وجود دارد.
نشست دوروزه روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور، صبح امروز (یکشنبه، 17 آذر ماه) در فضایی صمیمی در محل سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.
 
این نشست با سخنان تعداد قابل توجهی از روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها آغاز شد که مهمترین بخش سخنان این افراد عبارت بود از: استفاده حداکثری از فضای مجازی در توسعه فعالیت های قرآنی کشور، معافیت های مالیاتی موسسات قرآنی، نخبه پروری در حوزه قرآنی، ساماندهی داوران قرآن، کمبود بودجه و لزوم افزایش توجه به گسترش مفاهیم قرآنی در کنار رشد کمی و کیفی موضوع تلاوت قرآن کریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» پس از اتمام سخنان روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات استان های کشور نکاتی را مطرح کرد که بعضا با موافقت یا مخالفت حضار همراه بود.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ابتدا به موضوع حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: چقدر ما تبیین قرآنی برای این حوادث ارایه کرده ایم؟
 
وی اظهار کرد: جامعه ما منتظر سخن نو و البته قرآنی است. بررسی ها نشان می دهد مردم ما قرآن را پذیرفته اند ولی راهکار بهره مندی از آن را بلد نیستند. برای نمونه اگر دلایل لزوم افزایش قیمت بنزین به صورت شفاف و حتی با استفاده از مبانی قرآنی برای مردم تبیین می شد، مطمئنا بخش عمده ای از حوادث اخیر شکل نمی گرفت.
 
قمی با بیان اینکه ما در سازمان تبلیغات اسلامی و به ویژه در سازمان دارالقرآن الکریم باید پاسخگوی این موضوع باشیم که چرا بخش عمده ای از مردم کشور ما با راهکارهای بهره مندی از قرآن آشنا نیستند، یادآور شد: به همین دلیل رویکرد سازمان دارالقرآن الکریم در دوره جدید باید در کنار رشد کمی و کیفی موضوع تلاوت و حفظ قرآن کریم، توجه ویژه به مفاهیم و تبیین قرآنی موضوعات روز کشور نیز باشد.
 
وی اضافه کرد: معارف قرآن جواب تمام دردهای جامعه ما است. کسانی که در جنگ صفین عمارگونه از امیرالمومنین علی (ع) و اسلام دفاع کردند با قرآن آشنا بودند.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان اش به موضوع جذب معلمان قرآنی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه های منعقد شده قرار است این دسته از معلمان از حوزه های علمیه سازمان دارالقرآن الکریم و این دسته از نهادها جذب شوند.
 
حجت الاسلام قمی تاکید کرد: اگر معلمان قرآنی و آموزش و پرورش از میان چنین نهادها و دستگاه هایی جذب شوند، مطمئنا کمک شایان توجهی به آموزش و پرورش در حوزه قرآنی خواهند کرد چرا که متاسفانه درصد قابل توجهی از دانش آموزان و دانشجویان کشورمان روخوانی ساده قرآن را نیز بلد نیستند.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان تعدادی از روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور درباره لزوم گسترش استفاده از فضای مجازی در توسعه آموزش قرآنی در کشور، بیان کرد: فضای مجازی جولانگاه فرهنگی دشمن شده است، این در حالی است که ما در این حوزه کم کار کرده ایم. حقیقت آن است که برای قرآن جای کار بیشتری در فضای مجازی وجود دارد.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تحقق اهداف مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را جزو اولویت های کاری خود می داند، تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و تمام اجزای آن باید همت خود را برای بازخوانی و ارایه راهکارهای عملیاتی به منظور اجرای این بیانیه مهم را به کار گیرند.
 
قمی در پایان گفت: معتقدیم نه تنها سازمان دارالقرآن بلکه تمام اجزای سازمان تبلیغات اسلامی از جمله تبیان و خبرگزاری مهر نیز باید قرآن را اولویت کار خود قرار دهند.

منبع:شبستان

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7