کد خبر: 6999| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۴ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۸۰

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رأی قاطع نمایندگان به طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی را برگ زرینی در تاریخ مجلس دانست و گفت: این رأی نشان از اتحاد ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.
محمدمهدی زاهدی با اشاره به رأی قاطع مجلس به طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها در صحن، تصریح کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت همزمان با روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا و روز دانش آموز، نشان دادند که نمایندگان نیز همگام با مردم در مقابل استکبار ایستاده و ملت‌های ستمدیده منطقه و جهان را همراهی می‌کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب اولویت و کلیات طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها برگ زرینی در تاریخ مجلس است که به یادگار ماند.
وی با بیان اینکه این رأی نمایندگان مجلس حاکی از اتحاد، همبستگی و همچنین ایستادگی ملت و نمایندگان ملت با هر سلیقه‌ای در برابر استکبار جهانی دارد، گفت: آمریکا در طول تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران انواع ظلم و ستم‌ها را بر علیه ایران با تمام توان خود به کار گرفته است که در هیچ یک از این موارد با مقاومت ملت ایران موفق نبوده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: نمایندگان پیشنهاداتی درباره تکمیل شدن این طرح داشتند که به منظور بررسی و جمع بندی این پیشنهادات  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نشستی برگزار خواهد کرد و پس از آن این طرح برای شورای نگهبان ارسال می‌شود.
به گزارش خانه ملت، متن طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی و دانشگاه‌ها که امروز به تصویب مجلس رسید، به شرح ذیل است:
 ماده‌واحده- وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقیقات و فناروی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» مکلفند سرفصل جنایات استکبار به‌ویژه دولت آمریکا را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس و دانشگاه های کشور بگنجانند.

منبع:خبرگزاری خانه‌ ملت 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7