کد خبر: 6418| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۵۴:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۰۰

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: زوایای مختلف کنکور ارشد را بررسی کردیم، سازمان سنجش دقیقا به قانون عمل کرده و اگر مشکلی وجود داشته باشد به قانون وارد است.
محمد مهدی زاهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض‌ به نتایج نهایی کنکور اظهار داشت: ‌‌‌‌‌‌‌بحث کنکور ارشد را بررسی کردیم و نتیجه این بود که کاری که سازمان سنجش انجام داده کاملا قانونی و در چارچوب قانون بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان معتقدند آنچه در صحن مجلس تصویب شده با آنچه در ماده ۹۰ برنامه قانون ششم نوشته شده متفاوت است که باعث شده سازمان سنجش سهمیه ایثارگران را مازاد بر ظرفیت اختصاص ندهد و در ظرفیت موجود سهمیه ایثارگران را لحاظ کند، گفت: آنچه در صحن مجلس تصویب شود ملاک عمل است و همان ابلاغ شده است و سازمان سنجش هم دقیقا همان را عمل کرده است. اگر اشکالی وجود داشته باشد اشکال به قانون وارد است نه به سازمان سنجش آموزش کشور.
طبق اصلاحیه ماده ۹۰ قانون برنامه ششم اگر ۲۵ درصد ظرفیت مربوط به جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی پر نشود و متقاضیان استفاده از سهمیه ۵ درصدی رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه بیش از ظرفیت موجود باشد، باقی مانده ظرفیت 25 درصدی به مشمولان ظرفیت ۵ درصدی اختصاص پیدا می کند.
منبع: فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7