کد خبر: 23994| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۱۲ دی سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۷:۳۴:۰ | تعداد بازدید: ۵۶۱

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت ابوالشّهید مداح و پیرغلام با اخلاص أبا عبدالله الحسین علیه‌السّلام حاج حسین آل مبارک، را بیت معظم ایشان و عموم خدمتگزاران مکتب اهل بیت علیهم السلام علی الخصوص مردم عزیز و شهیدپرور شهر دزفول و استان خوزستان تسلیت گفت.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن این پیام به شرح ذیل است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳
درگذشت مداح و پیرغلام با اخلاص أبا عبدالله الحسین علیه‌السّلام حاج حسین آل مبارک، پدر شهید والامقام محمدرضا آل مبارک(که در هنگام شهادتش تنها شانزده سال سن داشت)، پس از عمری مجاهدت و نوکری اهل بیت علیهم‌السّلام به دیدار حق شتافت و چشم از این جهان فرو بست، موجب تألم و تأثر خاطر شد.
یادگار ارزشمند مرحوم حاج حسین آل مبارک که حسینیه‌اش هر ساله در دو ماه محرم و صفر میزبان عزاداران حسینی بوده و صدای ماندگار و نوحه‌ها و روضه های سوزناک این ذاکر بی ریا که عمری به خدمتگزاری و مرثیه سرایی خاندان عصمت و طهارت شهره بود، برای همیشه در جان مردم دزفول و همه شیفتگان مکتب حسینی طنین انداز خواهد بود، چرا که ایشان با ذره ذره وجود پاکش، عاشق و دلباخته حضرت أبا عبدالله الحسین علیه‌السّلام بود.
مصیبت وارده را به بیت معظم ایشان و عموم خدمتگزاران مکتب اهل بیت علیهم السلام علی الخصوص مردم عزیز و شهیدپرور شهر دزفول و استان خوزستان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال، رحمت و مغفرت واسعه الهی و همجواری با موالیانش را برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.
عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7