کد خبر: 23268| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۱۶ مهر سال ۱۴۰۲ | ساعت ۱۵:۲۶:۰ | تعداد بازدید: ۳۹۸

فعالیتهای خوبی در زمینه تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور اتفاق افتاده است و روز به روز ، آموزش حفظ قرآن در حال گسترش یافتن است، البته دوران کرونا، در این روند آموزشی بی‌تأثیر نبود، که منجر به تعطیلی یا مجازی شدن این دوره‌ها شد. البته الان این آموزش‌ها، مجددا سیر صعودی پیدا کرده است البته تا رسیدن به تربیت ده میلیون حافظ فاصله داریم.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه نشست تخصصی "بررسی نحوه مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور برای هم‌افزایی در تحقق سند توسعه وقف قرآنی" در پاسخ به وضعیت تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور در جمع خبرنگاران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، مطالبه رهبری در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور، را انصافا با جدیت دنبال کرد و ما الان موسسات مردمی فراوانی داریم که دوره‌های حفظ را برگزار می‌کنند.
وی افزود: همچنین مدارسی که در کنار تحصیلات مرتبط با آموزش و پرورش، موضوع تربیت حافظ را دنبال می کنند، البته در آموزش حفظ قرآن وقفه‌ای اتفاق نیوفتاده و روز به روز، آموزش حفظ قرآن در حال گسترش یافتن است، البته دوران کرونا، در این روند آموزشی بی تاثیر نبود، که منجر به تعطیلی یا مجازی شدن این دوره ها شد. البته الان این آموزش‌ها، مجددا سیر صعودی پیدا کرده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته متاسفانه آمار دقیقی در دسترس نیست که تعداد حفاظ چه مقدار است، البته انتظار مقام معظم رهبری این نبوده که یکباره این اتفاق بیافتد و قطعا این کار زمان‌بر است، البته سازمان اوقاف کارهای خوبی در این باره انجام داده و شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، که از شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات منتقل شده است، باید نظارت و راهبری در این موضوع را داشته باشد.
وی افزود: البته قبل از این انتقال، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نظارت و راهبری را در موضوع حفظ قرآن داشته است اما ما تا رسیدن به آنچه که مقام معظم رهبری انتظار دارند، مقداری فاصله داریم. البته باید به این موضوع هم توجه داشت که حفظ قرآن، نیازمند به یک عشق و علاقه است و طبیعی است که نمی‌توان به اجبار، نوجوان و جوانی را وارد به حفظ قرآن کرد.
استاد خسروپناه تأکید کرد: کودکان، نوجوانان و جوانانی که به سمت حفظ قرآن می روند با عشق و علاقه‌ای که دارند، به سمت حفظ قرآن می‌آیند و زمینه و بستر مناسب برای حفظ قرآن در موسسات قرآنی و برخی از نهادهای عمومی کشور وجود دارد، امیدواریم که هر چه زودتر به عدد 10 میلیون حافظ قرآن در کشور برسیم.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7