وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت راهاندازی سکوی استعدادیابی برای تمام سطوح دانشآموزی گفت دانشآموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیتهای مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.
یوسف نوری در پایان سفر خود به استان یزد، با حضور در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانشآموزی که با مشارکت ۱۰ هزار دانشآموز برگزار شد، اظهار کرد: افزایش بهرهوری در گرو دانشبنیان کردن تمام فعالیت تولیدی و اشتغالآفرینی است.
وی با بیان اینکه بخشی از حوزههای اقتصادی دارای بهرهوری منفی است، افزود: دانشبنیان کردن حوزههای مختلف اقتصادی مانع بهرهوری منفی میشود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اتفاقات نوآوری و ابتکارات در آموزش و پرورش پیشبینی نشود در بزرگسالی هیچکس نمیتواند خلاقیت داشته باشد، مگر استثنائات که آن هم کم است.
نوری در ادامه راهاندازی سکوی استعدادیابی برای تمام سطوح دانشآموزی را ضروری دانست و تصریح کرد: دانشآموزان بعد از استعدادیابی باید به سمت فعالیتهای مورد علاقه خود هدایت و در این مسیر تقویت شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانشآموزان ایران اسلامی در حوزههای مختلف علمی، خاطرنشان کرد: ایران در پنج المپیاد علمی برتر جهان دارای رتبه چهارم بینالمللی است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش نوری در پایان خاطرنشان کرد: دانشآموزان ایرانی در آخرین المپیاد جهانی توانستند ۲۰ مدال طلا را به خود اختصاص دهند و این موضوع نشان از توانمندی بالای دانشآموزان ایرانی در کسب دانش و مهارت دارد، لذا ضرورت دارد تا سکوی استعدادیابی دانشآموزی ایجاد و استعدادهای دانشآموزان شناسایی و در آن مسیر هدایت شود.
منبع: پانا