کد خبر: 7606| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۴ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۸:۴۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۱۲

وزیر آموزش‌وپرورش در جمع اعضای هیئت‌امنای انجمن علمی اولیاء و مربیان بر تعامل مدرسه با جامعه تأکید و عنوان کرد: مدرسه باید کانون اصلی تحول، کسب تجربیات، فعالیت های فرهنگی، هنری و تربیتی، پیشرفت و حل‌وفصل مشکلات محله باشد.
 صبح امروز محسن حاجی میرزایی در دیدار اعضای هیئت‌امنای انجمن علمی اولیا و مربیان که در ساختمان شهید رجایی انجام شد، اظهار کرد: تعامل بین مدرسه و خانواده‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی است.
وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته اغلب دانش آموزان معتقدند که خانواده‌ها آن‌ها را درک نمی‌کنند و خانواده‌ها هم اعتقاددارند که فرزندانشان آن‌ها را درک نمی‌کنند و این فرایند ناشی از سرعت تغییرات است.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اگر جریان یادگیری متوقف شود اختلالات اجتماعی ایجاد می‌شود و خانواده‌ها توانایی انتقال ارزش‌ها را به نسل بعدی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: عدم تعامل مناسب بین خانواده‌ها و فرزندان اهداف تعلیم و تربیت را دچار آسیب می‌کند.
 حاجی میرزایی مسئولیت اصلی تربیت را بر عهده خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: هر اقدامی تربیتی که در مدرسه انجام می‌شود ممکن است در خانواده از بین برود لذا انجمن‌های اولیا و مربیان در تقویت تعامل و هماهنگی بین خانه و مدرسه می‌توانند کمک کنند.
 وی افزود: انجمن اولیاء و مربیان می‌تواند سطح توانمندی‌های آموزش‌وپرورش را ارتقا دهد.
 عضو کابینه تدبیر و امید فقدان توانمندی اعضای خانواده‌ها برای گفتگو و تعامل با یکدیگر را مشکل‌ساز برشمرد و تصریح کرد: اغلب خانواده‌ها حرفی برای گفتن با یکدیگر ندارند و این خطر بسیار بزرگی است و خانواده را با مشکل مواجه می‌کند.
وی ادامه داد: چنانکه در سند تحول بنیادین آمده است در این اندیشه هستیم که سازمان انجمن اولیاء را تشکیل دهیم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه آموزش‌وپرورش باید مسئله اول هر استان باشد و مدرسه باید مسئله اول هر محله باشد، اظهار کرد: مدرسه نباید از جامعه بریده و روابطی خشک داشته باشد بلکه باید یک ارتباط مؤثر داشته باشد و کانون اصلی تحول، کسب تجربیات، فعالیت های فرهنگی، هنری و تربیتی، پیشرفت و حل‌وفصل مشکلات محله باشد.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه خانواده ظرفیتی مهم و والایی است که باید از ظرفیتش استفاده کرد، گفت: باید در میدان عمل سند تحول را اجرا کنیم لذا به‌جای استفاده از الفاظ زیبا در وصف سند تحول باید با انجام کارها، در محیط مدرسه احساس کنیم سند تحول در حال اجراست.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: برای اجرای سند تحول باید جذابیت ایجاد کنیم لذا تا نتوانیم یک تقاضای سازمان‌یافته برای اجرای سند تحول در جامعه ایجاد کنیم نمی‌توان سند را به‌خوبی اجرا کرد.
شایان‌ذکر است؛ در ابتدای این نشست  اعضای هیئت‌امنای انجمن اولیاء و مربیان در خصوص مسائل مختلف ازجمله موارد زیر سخن گفتند: انجمن اولیاء و مربیان منشأ تحولات خوبی در نظام تعلیم و تربیت بوده است، سرمایه انسانی ارزشمندترین سرمایه‌ای است که انجمن اولیاء در اختیار دارد، مهم‌ترین نهاد اجتماعی نهاد خانواده است فضای عاطفی اخلاقی مذهبی علمی و... زمینه‌ساز رشد است،
سو مدیریت و مشکلات اقتصادی دو عامل طلاق و همچنین آسیب‌ها در جامعه است، عدم استفاده از صاحب‌نظران در انجمن‌های اولیا و مربیان ضررش متوجه خانواده‌ها خواهد شد.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7