کد خبر: 22158| تاریخ انتشار: جـمـعــه ، ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۱۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۵۷

در بخشی از بیانیه دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی درباره مسمومیت دختران دانش آموز آمده است: بی‌شک جمهوری اسلامی ایران، اجازۀ هیچگونه دست‌درازی و تعدّی به شهروندان خود را نخواهد داد و به زودی عوامل داخلی و خارجی بر هم زنندۀ امنیت کشور، با اهتمام دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معرفی خواهند شد و بی‌هیچ اغماضی آنان را به سزای اعمال خود می رسانند.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن بیانیه بدین شرح است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
يَوْمَ لَا يُغْنِي عَنْهُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ.
آن روزی که مکر و تدبیرشان هیچ به کارشان نیاید و هیچ کس یاریشان نکند.(طور۴۶)
 
ناامنی و تشویش اذهان عمومی کشور با هدف قرار دادن پاک‌ترین و معصوم‌ترین قشر جامعه یعنی دختران دانش‌آموز کشور، طی روزهای گذشته توسط دشمن و ایادی فریب‌خوردۀ آنان با برنامه ریزی جنگ ترکیبی تنها با آگاه سازی عمومی و جدّیت مسئولان ذی ربط و همراهی مردم متدین و همیشه در صحنه، میّسر است.
بی‌شک جمهوری اسلامی ایران، اجازۀ هیچگونه دست‌درازی و تعدّی به شهروندان خود را نخواهد داد و به زودی عوامل داخلی و خارجی بر هم زنندۀ امنیت کشور، با اهتمام دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معرفی خواهند شد و بی‌هیچ اغماضی آنان را به سزای اعمال خود می رسانند.
اما آنچه دختران دانش‌آموز عزیزمان و خانواده‌های محترم و مدیران و معلمان دلسوز مدارس باید در این مقطع توجه داشته باشند این است که با عنایت اینکه درصد عمده موارد گزارش شده از حوادث مذکور ناشی از رفتار هیجانی و استرس های دانش آموزان و دختران عزیز ناشی از فشار روحی این حرکت مذبوحانه دشمن گزارش شده است، باید مراقب فضاسازی‌ها و شائبه‌انگیزی‌های دشمن در فضاهای مجازی و حقیقی بود تا ترفند دشمنان خنثی گردد.
بی‌گمان این جنگ ترکیبی مرکّب دشمن و تغییر روش در فتنه‌انگیزی بر خلاف نقشه‌های شوم آنان، حرکتی نیست که ملت بیدار و آگاه ایران را از مسیر رشد و بالندگی خود دور سازد.
اولیا و مربیان مدارس خود بهتر می‌دانند که عمق این جنایت زشت و خبیثانه و غیر انسانی تنها در صدد ایجاد رعب و وحشت و اضطراب با هدف دور نمودن دانش‌آموزان از فضای با نشاط تحصیل حضوری در مدارس و کشاندن آنان به دالان‌های تاریک و پرخطر فضای مجازی است.
آمارها گویای آن است که کوچ اجباری به فضای مجازی در دوران فراگیری کرونا، چه لطمات جبران‌ناپذیری را بر روحیه و پرورش استعدادهای آیندۀ ایران اسلامی در مدارس و در دانشگاه‌ها وارد ساخت؛ بنابراین، رسالت مسئولان آموزش و پرورش به خصوص معلمان و مدیران گرانقدر مدارس از یک سو و دلسوزی اولیای دانش‌آموزان از سوی دیگر باید در حرکتی هم‌افزا ضمن آگاهی‌بخشی، بحران ایجاد شده را مدیریت کرده و اضطراب و استرس های وارده به دانش آموزان و خانواده محترمشان را با کنترل هیجانات بکاهند تا کشور به توفیق الهی از این سناریوی ضعیف دشمن نیز به سلامتی بگذرد.
فرمان رهبری فرزانه، حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه ای (مدظله)، در حمایت کامل از امنیت روانی و سلامت دانش آموزان، موجب راهنمایی بسوی هدف و دلگرمی همۀ ماست و جدّیت مسئولان ذی‌ربط را در بخش‌های مختلف دوچندان خواهد کرد.با این حال، بر رسانه‌های گروهی، به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه های اجتماعی جبهه فرهنگی انقلاب فرض است با نگاه مسئولانه‌تر به این جنایت سازمان‌یافته، نسبت به تبیین کامل ماجرا با برگزاری نشست‌های کارشناسانه و حضور نخبگان علمی ذی‌ربط، به بررسی و تحلیل تخصصی و علمی ابعاد مختلف و چندجانبۀ اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، امنیت این موضوع بپردازند.
همچنین با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های مسئول، اقدامات انجام‌شده در خصوص شناسایی عوامل آن را شفاف سازی کنند تا حس اعتماد عموم مردم به مسئولان نظام افزایش یابد.
تردیدی نیست مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی، این تهدید و ترفند دشمن را به فرصتی برای همدلی بیشتر و در نهایت تقویت نظام تبدیل می کنند و به همت برنامه‌ریزی هوشمندانه و اقدام به هنگام مسئولان نظام در بخش‌های مختلف، همچون گذشته دشمنان مردم را ناکام و ناامید خواهد ساخت.

 
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
۱۹ اسفند ۱۴۰۱
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7