کد خبر: 22061| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۳ اسفند سال ۱۴۰۱ | ساعت ۹:۱۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۸

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه کرسی‌های تلاوت و حفظ قرآن در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان ایران اسلامی تشکیل خواهد شد، گفت: با این کار بقاع متبرکه ایران اسلامی پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی خواهند شد.
نشست صمیمی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با داوران و متسابقان شرکت‌کننده در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه، دوم اسفندماه در هتل هما تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با اشاره به آیاتی از کلام‌الله گفت: سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با حضور گرم و پرشور جامعه قرآنی از کشورهای مختلف، در حال برگزاری است.
وی با اشاره به شعار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تأکید کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نشان‌دهنده این است که می‌خواهیم این رویداد را در جهان به‌عنوان اولین حوزه فرهنگی مطرح کنیم؛ بر این اساس باید به قوتش بیفزاییم و جامعه را با احکام نورانی وحی آشنا کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حفظ قرآن برای ما از اولویت برخوردار است، یادآور شد: ما موقوفات قرآنی را برای فعالیت‌های قرآنی جهت‌دهی می‌کنیم.
خاموشی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: کرسی‌های تلاوت و حفظ قرآن کریم در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان ایران اسلامی تشکیل خواهد شد، با این کار بقاع متبرکه ایران اسلامی پرچم‌دار فعالیت‌های قرآنی خواهند شد.
وی با اشاره به قرار گرفتن جمهوری اسلامی در چهل سال دوم خود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران احیاگر تفکر اسلام ناب محمدی است؛ آزادی‌خواهی، حریت و عدالت در منطق انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل استکبار با این انقلاب مقابله خواهد کرد.
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به شیطنت‌های آمریکا، بیان کرد: آمریکا و دیگر دشمنان ایران از تحریم‌ها به‌عنوان یک ابزار برای خودشان بهره می‌گیرند؛ با این وجود انقلاب راهش را پیش می‌برد و پرقدرت‌تر ادامه می‌دهد.
خاموشی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دستگیر تمام مظلومان جهان خواهد بود، اظهار کرد: ما عزت مسلمانان را در عزت خودمان می‌دانیم، ایران اسلامی مسئله فلسطین را حل شده نمی‌داند و معتقدیم که مسئله فلسطین با مقاومت حل خواهد شد.
در ادامه این نشست، عباس سلیمی، رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مانور بزرگ و مقتدرانه در برابر کفار و دشمنان اسلام است؛ تأثیر برگزاری مسابقات کمتر از مانورهای نظامی نخواهد بود.
وی گفت: یقین داریم قرآن در آینده‌ای نه‌چندان دور قانون اساسی تمام کره زمین خواهد بود، لذا جامعه قرآنی باید از خودش مراقبت کند تا عملکرد قرآنی داشته باشد.
این استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان در پایان تأکید کرد: جامعه قرآنی سبک زندگی قرآنی را باید در جوامع اسلامی حاکم کند.

منبع:ایکنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7