کد خبر: 5327| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۱۳ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۵۸:۰ | تعداد بازدید: ۶۲۷۲

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ورود این سازمان به حوزه دانش بنیان خبر داد و گفت: از توسعه فناوری های مرتبط با بذر، کشت بافت و تولید نشاء، و تجهیزات پزشکی حمایت می کنیم.
حجت الاسلام دکتر سیدمهدی خاموشی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از توسعه فناوری بذر که میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسید، اظهار داشت: در شرایط فعلی که مساله تحریم‌ها مطرح است، سازمان‌ها و نهادهایی که توانایی ورود به حوزه بذر را دارند باید در این زمینه وارد شوند و برای تولید محصولات کشاورزی، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها، ارزآوری، اشتغال زایی و اجرای هوشمندسازی از اهداف این سازمان است، لذا تحریم‌ها می‌تواند بهانه خوبی باشد که سازمان‌ها به صورت جهادی وارد عمل شوند. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی این اقدام عملی را انجام داده و هم‌اکنون محصول بذر، مراحل تست و آزمایش را طی کرده و وارد فاز تجاری‌سازی شده است.
خاموشی عنوان کرد: علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توانمندی‌هایی که در اختیار دارد، امکانات خوبی را در اختیار مردم قرار داده است.
وی به نمونه طرح تولید موتورسیکلت برقی برای کاهش آلودگی و مصرف بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است چرا که تبدیل موتور سیکلت های موجود به موتورسیکلت برقی می‌تواند از افزایش آلودگی هوا جلوگیری کند. لذا حرکت به سمت موتور و خودروهای برقی می‌تواند باعث پالایش فضای کلان‌شهرها شده و همچنین در کاهش مصرف سوخت نیز مؤثر باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تولید فناوری بذر به صورت آزمایشی در استان اصفهان اجرایی شده است. لازم به ذکر است که حمایت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تنها به توسعه فناوری مرتبط با بذر محدود نبوده بلکه برای توسعه فناوری‌های کشت بافت و تولید نشاء نیز مذاکراتی با محققان و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه صورت گرفته و برای توسعه فناوری‌های مرتبط با ایمپلنت‌های استخوانی، دندانی و جمجمه نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی گفت: علاوه بر این قرارداد تجهیزات پزشکی را نیز برای بی نیاز کردن کشور در این حوزه منعقد کرده ایم؛ چرا که توسعه فناوری‌های مرتبط با سلول درمانی از دیگر برنامه‌های حمایتی این سازمان است. سعی داریم تا با رفع تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور بتوانیم از حوزه‌های دانش بنیان، حمایت‌های درخور توجهی داشته باشیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ورود این سازمان به حوزه دانش بنیان خبر داد و گفت: علاوه بر حمایت از توسعه فناوری مرتبط با بذر، برای توسعه فناوری‌های کشت بافت و تولید نشا و توسعه فناوری‌های مرتبط با ایمپلنت نیز مذاکراتی با محققان و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه انجام داده‌ایم.
منبع: مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7