کد خبر: 21879| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۴ بهمن سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۳۳

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد یکی از وظایف دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و پژوهشگاه‌ها، گفتمان سازی مسائل نظام و تعلیم و تربیت در جامعه است.
یوسف نوری در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش ‌و پرورش که به همت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و در مدرسه ماندگار دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که در نظام تعلیم و تربیت داشته‌ایم، اما کاستی‌هایی وجود دارد، ازجمله این‌که برای اجرای سند تحول، گواهی کیفیت طراحی نکردیم.
وی تصریح کرد: باید بر تربیت‌معلم متخصص متمرکز شود و آموزش تمام دانش روز به معلمان داده شود تا بتوانند از بین این دانش‌ها آنچه مناسب است را به دانش آموزان منتقل کنند.
وزیرآموزش‌وپرورش بابیان این‌که درس نباید برای مدرک و پژوهش برای پژوهش انجام شود، بلکه درنهایت همه کارها باید به اجرا برسد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کودکان باید با در نظرگیری عوامل زمینه‌ای و آینده‌پژوهی انجام شود.
عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اظهار کرد: انتظار داریم در زمان تعطیلی مدارس مراکز علمی و تحقیقاتی مانند؛ دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اثرات منفی این تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند و خطرات و آسیب‌های این تعطیلات بر دانش آموزان را به جامعه اعلام نمایند.
وی تصریح کرد: یکی از وظایف این مراکز گفتمان سازی در حوزه نظام تعلیم و تربیت است و یکی از نیازهای امروز و آینده جامعه، گفتمان سازی در مورد خطرات تعطیلی مدارس برای دانش آموزان و فرایند آموزشی و پرورشی آنان است.
شایان‌ذکر است، ۱۸ دانشگاه، پژوهشگاه و انجمن‌هایی که مستقیم در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، در این نشست حضور داشتند.

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7