کد خبر: 21385| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۸ آبان سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۳:۰ | تعداد بازدید: ۲۸۹

وزیر آموزش‌وپرورش در آیین روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان گفت به‌همت دانشمندان و به برکت خون شهدا با هدایت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، دستیابی به قله‌های دانش و فناوری ادامه دارد.

یوسف نوری در آیین روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان که در کنار مزار شهید فهمیده برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالروز شهادت انسانی والا که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در تعبیری بسیار بلند، این شهید ۱۲ساله را رهبر خود خواندند، هستیم. شهیدی که با بصیرت دینی و معرفت الهی، راه ۱۰۰ساله را یک‌روزه پیمود.
وی افزود: شهید فهمیده به‌عنوان الگویی برای تمام دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و بزرگان در جامعه ما تجلی دارد.
نوری اضافه کرد: در فضایی هستیم که دشمنان به‌دنبال توطئه‌های گوناگون برای خدشه واردکردن امنیت کشور هستند تا در شتاب حرکت علمی و فناوری مردمان متعهد، متدین، خلاق و باهمت وقفه و توقف ایجاد کنند؛ تا به قله‌های دانش و فناوری دسترسی پیدا نکنیم، اما به‌همت دانشمندان و به برکت خون شهدا با هدایت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا این حرکت ادامه دارد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه‌هایی که علم برای ما غریبه بود و در سخت‌ترین شرایط، دانش‌آموزان از مدارس شروع به تلاش کردند و خلاقیت‌ها شکل گرفت و در دانشگاه شاکله ایجاد شد و کشور ایران به حداقل۱۰ کشور جهان در زمینه‌های بایو و نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای، پهبادها و صنعت نفت تبدیل شد. این امر با همت مردم، دانش آموزان و دانشجویان و به برکت خون شهدا اتفاق افتاده است.
نوری با اشاره به جان‌فشانی ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، گفت: در آستانه سالروز شهادت شهید فهمیده پیمان می‌بندیم در این مسیر پیرو ولایت باشیم و در راه علم و دانش و شکوفایی فناوری‌های نوین قدم برداریم.
در ادامه این آیین، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

منبع:پانا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7