کد خبر: 20626| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۲۳:۰ | تعداد بازدید: ۵۶۶

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: اگر نقشه مهندسی فرهنگی را ملاک کار قرار دهیم دوگانگی بین فرهنگ و دیگر فاکتورها ایجاد نمی‌شود.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۲۸ خرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به حدیثی که زمینه اثربخشی اقدامات را روایت می‌کند، گفت: کار مخلصانه، اثرگذار است.
او با بیان اینکه ما در حیطه مسائل فرهنگی دنبال تاثیرگذاری و ماندگاری هستیم و این تاثیرگذاری تابعی از اخلاص کسی هست که کار را انجام می‌دهد، افزود: وقتی در در نوحه‌ها، روضه‌ها وسرودها از جمله سرود سلام فرمانده که این روزها بر سر زبان‌ها جاری شده، دقت می‌کنیم متوجه خواهیم شد که چیزی فراتر از موسیقی و ادبیات دل‌ها را به سمتی می‌برد که همه به اخلاص برمی‌گردد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید در اقدامات فرهنگی برای تاثیرگذاری بیشتر اخلاص را مدنظر قرار دهیم، به برنامه توسعه کتابخانه‌ها اشاره و تاکید کرد: با همکاری استانداری فارس تامین‌ اعتبار لازم برای برنامه توسعه کتابخانه‌ها انجام شود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شهرداری‌ها از گذشته موظف به پرداخت سهم کتابخانه‌ها بوده‌اند، عنوان کرد: شهرداری در این باره اما کمتر به وظیفه خود عمل ‌کرده در صورتی که اگر به وظایف خود عمل کنند، شاهد رشد خوبی در حوزه کتابخانه‌ها خواهیم بود.
او در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی و جذب اعتبارات در برش استانی اشاره و با بیان اینکه بنا بود جلساتی برگزار شود که در سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به فارس این مباحث پرداخته شود و البته قول هم دادند که این مسئله زمین نماند، گفت: استاندار هم قول دادند که معادل هر چه دولت تزریق کند، در استان هم به همان میزان تامین خواهند کرد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با اشاره به طرح موضوع زیست عفیفانه در جلسات قبل شورای فرهنگ عمومی استان، عنوان کرد: این مهم زیر مجموعه سبک زندگی اسلامی است و براساس آن باید نسل به نسل ارزش‌های سبک زندگی اسلامی در قالب کار فرهنگی منتقل شود.
آیت‌الله دژکام تاکید کرد: یک زمانی نگاه ما مقوله فرهنگی است یعنی جنبه سیاسی وامنیتی ندارد وصرفا مسئله نگاه فرهنگی است. این یک نیاز ثابت دائمی است که باید روی آن کار کنیم.
او با بیان اینکه دشمن به دنبال تبدیل مباحث فرهنگی به یک مسئله و مشکل است، عنوان کرد: دشمن به دنبال سازماندهی سرویس‌های خود برای تبدیل کردن مباحث فرهنگی ما به یک معضل است، بدین معنا که دشمن تمام امکانات خود را به کار گرفته تا فرهنگ به یک مسئله امنیتی تبدیل شود و ماجرا را به گونه‌ای دیگر مدیریت می‌کنند، لذا ما هم باید با همه امکانات به مقابله برویم.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه جنگ ترکیبی که رهبری می‌گوید یعنی از همه جهت به ما حمله شده است، افزود: پس ما هم باید از همه جهت فعالانه وارد عرصه شویم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ۶۸ درصد از مردم طبق نظرسنجی صدا وسیما خواستار مقابله با ناهنجاری‌های مربوط به حجاب و عفاف هستند، گفت: این مهم بدین معناست که شهروندان ما زیست دینی و عفیفانه را مطالبه کرده‌اند و بنابراین این موضوع باید توسط دستگاه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
او همچنین بیان کرد: در حوزه جنگ ترکیبی که عرصه‌های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی با هم تداخل پیدا می‌کنند، خیلی زیرکی می‌خواهد که ما بحث فرهنگی را منطبق با نیازهای دیگر عرصه‌ها جلو ببریم.
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در بعد فرهنگی می‌تواند پاسخگوی استان باشد، عنوان کرد: اگر نقشه مهندسی فرهنگی ملاک کار قرار دهیم دوگانگی بین فرهنگ و دیگر فاکتورها ایجاد نمی‌شود چون دشمن درصدد ایجاد دوگانگی بین فرهنگ و دیگر امور است‌.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7