کد خبر: 20329| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۶۵۳

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مسئول اصلی حذف محفوظات از برنامه درسی است، گفت: برنامه درسی نیازمند بازنگری و بررسی مجدد است.
رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه 21 اردیبهشت در دیدار با جمعی از فرهنگیان با اشاره به محفوظات کتاب‌های درسی گفتند: بعضی مطالب در برنامه درسی کنونی، صرفاً محفوظاتی است که بدون هیچ سودی برای حال یا آینده دانش‌آموزان به ذهن آنها سرازیر می‌شود که باید این موارد شناسایی و از آموزش‌ها حذف شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اختصاص ساعاتی به آموزش‌های مهارتی به‌جای مطالب غیرنافع گفتند: مسائلی همچون سبک زندگی اسلامی، تعاون و همکاری اجتماعی، مطالعه و تحقیق، فعالیت‌های جهادی، مبارزه با آسیبهای اجتماعی و نظم و قانون‌گرایی از جمله مهارت‌هایی است که باید در مدرسه آموزش داده، و از دوران کودکی و نوجوانی در افراد نهادینه شود.
در همین رابطه محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر انقلاب در دیدار با فرهنگیان تأکید کردند، آموزش و پرورش فرصتی را در اختیار دارد چرا که دانش‌آموزان 12 سال در آموزش و پرورش حضور دارند؛ سن دانش‌آموزی مهم و تأثیرگذار است و دانش‌آموزان آنچه را یاد می‌گیرند تا آخر عمر فراموش نمی‌کنند، با توجه به اینکه تمدن نوین اسلامی مدنظر است بنابراین زیرساخت اصلی تحقق آن نیروی انسانی است.
وی افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند؛ آموزش و پرورش در طول 12 سال حضور دانش‌آموزان در مدارس باید ارزش‌های انقلابی و اسلامی را در دانش‌آموزان نهادینه کند، این موضوع رسالت سنگینی است و با برنامه‌ریزی در حوزه آموزش و پرورش باید به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه برخی محتوای برنامه درسی صرفاً محفوظات است و باید حذف شود، متذکر شد: سند تحول بنیادین نیز بر پرهیز از حافظه‌محوری تأکید دارد و تیم وزارت آموزش و پرورش با این رویکرد در راستای کاهش حافظه‌محوری، توجه به مهارت‌های پایه و شایستگی‌های عمومی اقدام خواهد کرد و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مسئول اصلی این موضوع است.
وی در یک برنامه رادیویی گفت: جلسه‌ای در وزارت آموزش و پرورش به‌منظور بررسی و اقدام برای حذف محفوظات از برنامه درسی تشکیل شد و براین‌اساس برنامه درسی نیازمند بازنگری و بررسی مجدد است.

منبع:تسنیم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7