کد خبر: 17570| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۷ تیر سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۴۷:۰ | تعداد بازدید: ۷۶۳

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران منابع انسانی و امور اداری و معاونان طرح و برنامه استان ها با اشاره به سند تحول بنیادین؛ زمانی می توان از «تحول» سخن گفت که تغییر و تحولی در «نیروی انسانی» صورت گرفته باشد.
عصر امروز محسن حاجی میرزایی، در «گردهمایی مشترک مدیران منابع انسانی و امور اداری و معاونان طرح و برنامه  ادارات کل آموزش و پرورش استان ها» که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزارشد، اظهار کرد: سال تحصیلی جاری، سالی سرشار از ناشناخته ها و تنگناها بود که به سختی سپری شد.
وی حوزه امور اداری و منابع انسانی را یکی از حوزه های پر دغدغه برشمرد و افزود: بیش ترین دغدغه آموزش و پرورش، نیروی انسانی است. همه از سند تحول بنیادین سخن می گویند و این موضوع،  جزو مطالبات عمومی است، بنابراین تحول در نیروی انسانی، از ضروریاتی است که باید به دقت به آن پرداخته شود.
حاجی میرزایی گفت: زمانی می توان از «تحول» سخن گفت که تغییر و تحولی در نیروی انسانی صورت گرفته باشد، بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر وضعیت مطلوبی در حوزه نیروی انسانی نداشته ایم و از لحاظ اعداد و ارقام با تنگاهای زیادی مواجه بوده ایم.
 وی استراتژی آموزش و پرورش در پیگیری سند تحول را «تمرکز بر نیروی انسانی و معلم» دانست و تصریح کرد: هرچند که قرار بود همه نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از مسیر «دانشگاه فرهنگیان» و «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» تأمین شوند تا نیروی با کیفیت به نظام تعلیم و تربیت وارد شود؛ اما عملاً این موضوع محقق نشده بود.
وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: حق آموزش و پرورش است که نیروی مورد نیازش را از بهترین های جامعه، گزینش کند، لذا  این موضوع را سامان دهی کردیم.
وی اذعان کرد: با استمداد از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و تشریح موضوع برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آمورش و پرورش، موفق شدیم مصوبه ای را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کنیم که براساس آن؛ «جذب نیرو» تنها از طریق «دانشگاه فرهنگیان» و «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» صورت گیرد.
عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: خوشبختانه موفق به استخدام  بیش از ۱۰۲هزار نیرو در سال ۹۹ براساس قوانین قبلی، شدیم.
 وی از تلاش ها برای افزایش دریافتی های فرهنگیان در سال های اخیر و ادامه آن خبر داد و تصریح کرد: «لایحه رتبه بندی» را با سرعت در دولت مصوب و به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم.
حاجی میرزایی گفت: باید تلاش کنیم «کیفیت نیروی انسانی» را افزایش دهیم؛ در همین راستا دو «طرح؛ کارآمد» و «طرح  جامع یادگیری»  با هدف «تقویت دوره های آموزشی و ارتقای صلاحیت های معلمان»، از طریق تعاملات تجریی، اجرایی شد.
 وی شاخص های نهایی را محور «گزارش دهی از اقدامات»، اعلام و عنوان کرد: باید در جهت تحقق اهداف حرکتی به وجود آوریم و عملکرد مناسبی داشته باشیم.
وزیر آموزش و  پرورش بر وجود معیارهای دقیق ارزیابی از صلاحیت های معلمان، تأکید و اذعان کرد: امیدواریم در چارچوب رتبه بندی، ارزیابی های دقیقی از صلاحیت های معلمان، صورت بگیرد.
وی افزود: بحث «دولت الکترونیک» ویژگی های بسیار زیادی دارد و این موضوع در شفافیت و کمک به مردم، بهره وری، کاهش بی انضباطی، و ... مؤثر است؛ لذا اگر بتوانیم داده ها را به خوبی پیوند دهیم وضعیت مناسب تری پیدا خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش  اظهار کرد؛ در حوزه «یک پارچه سازی سامانه ها» پیش رفتیم و راه برگشتی نداریم، باید این مسیر را ادامه دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
عضو کابینه تدبیر و امید، «عدم دقت در رویکرد حل مسئله» را مهم ترین عامل حل نشدن مشکلات برشمرد و اظهار کرد: همه افراد باید خود را مالک مسئله بدانند و برای حل آن، تلاش کنند تا به نتیجه برسند.
وی تأکید کرد: مدیری موفق است که «قدرت ترکیب شوندگی» بیشتری داشته باشد و بتواند با دیگران کار کند، بنابراین مسئله زمانی حل می شود که مدیر «توانایی هماهنگی» بیشتر با سایر اجزای یک مجموعه را داشته باشد و چنین مدیری موفق خواهد بود.
حاجی میرزایی افزود: همه ارزش های واقعی، ارزش های ترکیبی هستند، ممکن است تک تک موضوعات ارزش داشته باشند اما وقتی در کنار یکدیگر قرار گیرند، ارزشمندتر می شوند؛ لذا ما باید قادر به «خلق ارزش ترکیبی» باشیم.
وی در پایان گفت: تلاش کنیم در جایگاهی که هستیم آثار ماندگار و ارزشمندی از خود به یادگار بگذاریم، زیرا اثر کار افراد، همواره جاویدان است.

منبع:مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7