کد خبر: 17392| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۲ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۸:۲۳:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۶۱

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اهمیت فعالیت‌های اجتماعی زنان را مورد توجه قرار داد و گفت: جامعه از بانوان انتظار دارد که در ایام انتخابات پیشتاز باشند و امروز نوبت نقش آفرینی بانوان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در اولین همایش نهضت پیشرفت بانوان تمدن‌ساز قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س)، افزود: هر کسی که دختران، بانوان و مادران را جدی نگرفته، اشتباه کرده است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: عظمت وجودی حضرت معصومه(س) ضرورت راهبری در سیر آفاق بلند تمدن‌سازی را به ما یادآوری می‌کند که باید خیلی بیش از اینها برای ارتقای جایگاه بایسته و شایسته بانوان اهتمام ورزید.
قمی اظهار کرد: حضرت معصومه(س) با هجرت و مجاهدت خودشان قدم‌های موثری برای پیشبرد مکتب اسلام برداشتند. در مکتب ایشان اموری همچون معنویت، اخلاق، مراقبت از خانواده، مسئولیت‌های علمی و غیره با هم جمع شده است.
وی با بیان این که امروز بانوان مهم‌تر از همیشه هستند، افزود: اندوخته‌های علمی و معرفتی بانوان از زلال اندیشه‌ها و معارف اهل بیت(ع) افزون است و باید جدی گرفته شود.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی، توقع جامعه از پیشتازی بانوان در ایام انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود: عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند.
قمی خطاب به بانوان فرهیخته گفت: الان نوبت نقش آفرینی شماست. نقش‎های جامعه پردازی و تمدن پردازی با پرچمداری شما مورد انتظار است اما امروز باید توجه داشته باشید که زنجیره تواصی قطع نشود.
به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی، اگر بانوان مکتبی، پرچم مشارکت موثر در انتخابات را به دست بگیرند شاید نگاه‌ها به نقش آفرینی بانوان جدی‌تر شود.
در این همایش تعدادی از بانوان فرهیخته گزارشی از عملکرد مجموعه‌های خود را ارائه کردند که مورد تحسین رییس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.
در پایان این همایش از تعدادی بانوان فرهیخته با اهدای جوایزی قدردانی شد.

اراده‌ای برای تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در کشور وجود ندارد
رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین در جلسه هیات اندیشه‌ورز اداره کل تبلیغات اسلامی قم ،از اینکه اراده‌ای برای تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در کشور وجود ندارد انتقاد کرد.
قمی اظهار کرد: یکی از اقدامات کلیدی سازمان تبلیغات اسلامی اجرای پیوست فرهنگی است، چون پیوست فرهنگی سرنوشت‌ساز است و در صورت لحاظ نکردن آن اتفاقات مخرب در فرهنگ جامعه رخ می‌دهد.
وی با انتقاد از نادیده‌گرفتن پیوست‌نگاری فرهنگی در کشور، بیان داشت: با بررسی فعالیت نهادهایی که مسئول پیوست‌نگاری فرهنگی هستند با اطمینان می‌توان گفت که در کشور اراده‌ای برای تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی وجود ندارد.
قمی با اشاره به مسائل جدی که در برگزاری شورای مهندسی فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون فقط چهار جلسه این شورا آن هم با بیان کلیات تشکیل شده و متاسفانه تاکنون از برگزاری این جلسات نتایج خاصی حاصل نشده است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از تلاش‌های هیات اندیشه‌ورز اداره کل تبلیغات اسلامی قم ابراز امیدواری کرد که از دستاوردها و فعالیت‌های این هیات در بازخوانی و تنظیم اسناد بالادستی سازمان استفاده شود.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7