کد خبر: 5294| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۱ شهریور سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۱۵:۰ | تعداد بازدید: ۶۴۵۱

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قمی گفت: دشمنان به دلیل اثرگذاری بالای هیات‌ها، تمام تلاش خود را می کنند به هیات‌ها نفوذ کنند.
همایش پیام آوران عاشورایی ویژه مسئولین هیئات مذهبی جنوب شرق استان تهران در سالن سرچشمه با حضور حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران،حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری و سودائی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان تهران برگزار شد.
حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، در این جلسه از نگاه دینی و معرفتی، هیات را جایی تعریف کرد که جمعی از مومنین حول محور ولایت دور هم جمع می شوند، همدل می شوند و ارتباطات ولایی و همدلانه با خدا برقرار می کنند.
وی در ادامه افزود: در هیات امام حسین(ع) تجربه زیبایی از محبت بین مومنین مشاهده می شود و در سایه پرچم سیدالشهدا(ع) دل ها به هم نزدیکتر می شود. هیات یعنی متن زندگی اجتماعی شیعیان که حول محور ولی خدا شکل می گیرد و تنها راه رشد جامعه از این مسیر می گذرد.
در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به روز اربعین و رفتن هیئات مذهبی خدمت مقام معظم رهبری، افزود: امسال در حال پیگیری هستیم که جمعی از موکب داران عراقی و ایرانی که در ایام اربعین به زائران سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی می کنند نیز به این جمع اضافه شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: الحمدلله در حال حاضر حدود ۲۶ هزار هیات در استان تهران در حال فعالیت اند. شما در شهر تهران، در دهه محرم که تردد می کنید، جای جای محله ها را پر از هیات و تکیه و ارادت قلبی مردم به سیدالشهدا(ع) را به چشم می بینید که همه این ها به برکت محبت اهل بیت(ع) است. متاسفانه بعضی ها می خواهند از طریق رسانه ها، تهران را به عنوان شهری فاسد معرفی کنند که کاملا دروغ است. البته موارد اندک فساد گاها مشاهده می شود ولی قابل مقایسه با ارادت مردم به مکتب اهل بیت(ع) نیست. کدام جریان می تواند تاسوعا و عاشورا این سیل خروشان مردم را به خیابان ها بکشاند؟ دشمن در حال تلاش است که نشان دهد دو کشور شیعی ایران و عراق، حکومت فاسدی دارند. مواظب باشیم ما نیز با رفتارمان و عملکردمان به این باور غلط دامن نزنیم.
وی افزود: وجود هیات ها موازنه قدرت در جهان را عوض کرده است. در سال اولی که حدود دو میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند، نیروهای آمریکایی در عراق، از شوکت این هیت ها وحشت کرده بودند. دشمنان به دلیل اثرگذاری بالای هیات ها، تمام تلاش خود را می کنند که از طریق مداح، روحانی و از هر طریقی که امکان دارد به هیات ها نفوذ کنند. این لباس هیاتی که شما عزیزان به تن دارید، همانند لباس احرام باارزش است. مواظبت کنید که آن را خدای ناکرده با چیز بی ارزشی عوض نکنید.
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری سه نکته اصلی را از وظایف هیئات مذهبی عنوان کرد. اینکه اولا در مساله کربلا و عاشورا نقل درستی به مردم ارائه شود. ثانیا علاوه بر چگونگی، چرایی حادثه عاشورا نیز بیان شود. تحلیل علل و عوامل قیام امام حسین(ع) مساله مهمی است که باید عنوان شود. نکته سوم مساله تطبیق و تعیین مصداق برای عاشوراست. مساله عاشورا در طول تاریخ ادامه دارد و ابتر نخواهد ماند. ما باید بدانیم که یزید زمانمان چه کسی است.
همایش پیام آوران عاشورایی ویژه مسئولین هیئات مذهبی جنوب شرق استان تهران در سالن سرچشمه برگزار شد.
منبع: مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7