کد خبر: 17323| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۰ خرداد سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۴:۳۰:۰ | تعداد بازدید: ۸۵۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم را استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت عنوان کرد و گفت: وصف این صحیفه نورانی با هیچ قلمی و اندیشه‌ای میسر نیست و درک بلندای مفاهیم و آموزه‌های آن فراتر از محدوده اندیشه بشر است.
دکتر «سید عباس صالحی» روز دوشنبه در پیامی به آئین «انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران»، یادآورشد : قرآن کریم کلام وحی الهی و یادگار جاودان پیامبر اکرم (ص)، جامع لطائف و اصرار و معارف پروردگار است؛ مشعلی فروزان که همچون خورشید پر فروغ، صحنه‌های زندگی آدمی را به نور هدایت روشن می‌کند؛ مجموعه‌ای سرشار از اعجاز کلامی و معرفتی که دل‌ها را تسخیر و با معانی و مفاهیم و آموزه‌های بلند آن، عقل‌ها را مدهوش خویش کرده است، کتابی که بر آن نه اعوجاج و دگرگونی راه دارد؛ نه باطلی و ناراستی و از این رو استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آدمی هر چه در مسیر کمال و تعالی مقرب‌تر، بهره‌اش از این عروه‌الوثقای بی‌مانند بیشتر و هر که آیینه دلش پاکیزه‌تر، روشنای آفتاب هدایت قرآن در او نمایان‌تر خواهد بود.
صالحی ادامه داد: وصف این صحیفه نورانی با هیچ قلمی و اندیشه‌ای میسر نیست و درک بلندای مفاهیم و آموزه‌های آن فراتر از محدوده اندیشه بشر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: به لطف الهی و به یمن تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی، عطر قرآن کریم بوستان ایران زمین را عطرآگین کرده و فضای عمومی کشور بیش از پیش به انس و بهره‌مندی از مفاهیم گران‌سنگ قرآنی توجه شده است.
صالحی گفت: در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشینه شایسته قرآنی در شهرستان بوشهر، این شهرستان به عنوان «نخستین پایتخت قرآنی ایران» برای مدت یکسال معرفی می‌شود و این لوح افتخار به اهالی فرهیخته، نجیب و مومن آن دیار تقدیم می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام ابراز امیدواری کرده است در سایه توفیقات الهی و با همکاری شخصیت‌های برجسته دینی و نهادهای فرهنگی، صاحبنظران و اساتید قرآنی و با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، شکوفایی بیشتر فعالیت‌های قرآنی و توسعه فرهنگ متعالی قرآن و عترت در گستره ایران اسلامی را شاهد باشیم.
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ سه گانه پایتخت‌های دینی را در کشور طراحی کرد که براین اساس کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شدند.
آیین رسمی معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۰ خردادماه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در بوشهر برگزار شد.   
در برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ۱۴۰۰، ۸۰ برنامه قرآنی و ۳۵ طرح ابتکاری حوزه قرآن اجرا خواهد شد.
 
 

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7