کد خبر: 17024| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ | ساعت ۹:۴۰:۰ | تعداد بازدید: ۱۱۱۸

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه یابد و تعداد شرکت‌ها در کل کشور به ۴۰۰ هزار مورد برسد.
علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده بوده و در زمینه جذب دانشجویان خارجی سرآمد است. این دانشگاه بر اساس اخلاص و با حمایت امام خمینی (ره) حدود ۴۰ سال است که تاسیس شده است.  
وی افزود: ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد اسلامی پوشش می‌دهد. به دکتر طهرانچی مرد ۳ وزیره می‌گوییم. چرا که مسئولیت مدارس سما را برعهده داشته و حکم وزیر آموزش و پرورش را دارد. همچنین واحدهای دانشگاهی را برعهده دارد و به‌نوعی وزیر علوم بوده و همچنین تعدادی دانشگاه علوم پزشکی دارد و در حکم وزیر بهداشت است.  
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر می‌خواهیم به جایی برسیم، راه آن پژوهش و وارد شدن به عرصه علمی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۲۴ هزار عضو هیئت علمی است و ما همه این عزیزان را نخبه می‌دانیم.  
منادی گفت: باید از اساتید ایرانی در دانشگاه‌ها استفاده کنیم و نیازی به استفاده از اساتید خارجی نیست. یکی از برکات دانشگاه آزاد، بهره‌وری است. باید شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد گسترش یابد.  
وی ادامه داد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس، توجه خوبی به دانشگاه آزاد اسلامی شده است. در حال حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم درصورتی که نظر رهبر انقلاب این است که به ۴۰۰ هزار مورد برسد.  
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، انتقال فناوری از چین مطرح شده و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. همچنین باید کاری کنیم که پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی به اوج برسد.
منادی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب زمانی که رئیس‌جمهور بودند پیگیر تأسیس رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بودند. در واقع سهم‌ ۴۰ درصدی دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش پزشکی کشور مدیون رهبر انقلاب نیز است.

منبع:خبرگزاری آنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7