کد خبر: 16978| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ | ساعت ۱۱:۱۴:۰ | تعداد بازدید: ۱۰۴۲

وزیر آموزش‌وپرورش در اولین نشست اعضای هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» اظهار کرد: «تربیت» نیازمند «یادگیری» است و خانواده‌ها برای «تربیت فرزندان» ، نیازمند «آموزش و فراگیری» هستند.
محسن حاجی میرزایی، در اولین نشست هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» که با حضور نمایندگانی از نهادهای تعیین‌شده در اساسنامه، در ساختمان مرکزی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌گیری «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» یکی از رویدادهای مهم سال گذشته بود که علیرغم محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.
وی ایجاد چنین سازمانی را ضروری دانست و افزود: این که اولویت‌های یک حکومت چیست؟ برخی امور مانند؛ ایجاد سد، ریل، کارخانه و ... که جلوه‌هایی از پیشرفت یک جامعه اند، زودبازده‌اند؛ اما برخی طرح‌ها، از زمانی که منابع اعتباری مشخص می‌شود تا زمانی آن طرح نتیجه می‌دهد، فاصله زیادی وجود دارد.
حاجی میرزایی تصریح کرد: وجود فاصله بین آغاز یک طرح تا حصول نتیجه، گاهی اوقات موجب فراموشی اهداف و ادامه آن طرح می‌شود، بنابراین لازمه اجرا و پیگیری چنین موضوعاتی، درک عمیق از موضوع است.
وی ادامه داد: اهتمام در انجام امور دیر بازده مانند تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، تدبیر شایسته رهبر معظم انقلاب و همت والای شورای عالی انقلاب فرهنگی، است.
وزیر آموزش‌وپرورش، بر ضرورت توجه به کیفیت نیروی انسانی تأکید و عنوان کرد: از منظر همه‌کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند، هیچ تحولی بدون آموزش و یادگیری در جامعه اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین برای آگاهی از آینده یک جامعه، باید به مدارس مراجعه کرد و بررسی کنیم که چه محتواهایی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. فرهنگ دینی ما نیز همواره بر اهمیت و ضرورت آموزش و یادگیری تأکید می‌کند‌.
وی خاطرنشان کرد: دوره پیش‌دبستانی، بسیار مهم و در آینده کودک اثرگذار است و نمی‌توان این دوره تربیتی را رها کرد و به امید دوره دبستان نشست.
عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار کرد: حدود ۷درصد کودکان در مهدکودک‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۷درصد نیز در سایر مهدهای کودک و ۸۶درصد باقیمانده در اختیار خانواده‌ها قرار داشته و تحت نظر آنان تربیت می‌شوند.
وی افزود: «تربیت»  نیازمند «یادگیری» است و خانواده‌ها برای «تربیت فرزندان»، نیازمند «آموزش و فراگیری» هستند.
حاجی میرزایی گفت: آموزش‌وپرورش نمی‌تواند به‌سادگی از کنار این دوره حساس عبور کند، لذا باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که هر خانه، نقش یک مهدکودک را ایفا کند و والدین هرکدام یک مربی باشند، بنابراین اگر تربیت کودکان در این دوره به‌خوبی انجام شود در آینده، جامعه بهتر و سالم‌تری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: تأسیس این سازمان، اتفاق ارزنده‌ای است که در ماه مبارک رمضان در حال شکل‌گیری است.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برای این که بدانیم ساختاری که طراحی کردیم، مطلوب است یا خیر؛ باید بررسی کنیم این ساختار، اهداف تعیین‌شده در این سازمان نوپای را محقق می‌سازد یا خیر؟
وی ادامه داد: این‌یک فرصت طلایی است تا سازمانی نو بسازیم و از همه افرادی که انگیزه کافی دارند در این مسیر، بهره‌مند شویم.
وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مصمم هستیم در زمان تعیین‌شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» را تأسیس کنیم.
در این نشست مهرزاد حمیدی؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش نیز با تشریح مراحل شکل‌گیری این سازمان نوپای، اظهار کرد: طراحی ساختار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، طراحی محتوا مطالعه تطبیقی تعلیم و تربیت کودک و ... از جمله فعالیت‌هایی است که برای تشکیل «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» انجام‌گرفته است.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7