کد خبر: 16030| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۴ بهمن سال ۱۳۹۹ | ساعت ۲۲:۱۹:۰ | تعداد بازدید: ۱۷۷۳

رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وضعیت حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب باید متفاوت از قبل بوده و ورود جدی تر به مساله پژوهش داشته باشد.
 حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا پارسانیا ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دفتر قم طی سخنانی اظهار داشت: رویکرد مبنایی و درازمدت این مرکز این است که به جای اینکه به مسائل روزمره مجلس بپردازد به مسائل کلان و کاربردی خواهد اندیشید.
رئیس کمیته فرهنگی، آموزش و اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: این مرکز کمک کننده مجلس شورای اسلامی در مباحث نظری علوم در وضع قوانین خواهد بود.
او با بیان اینکه حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب باید متفاوت از قبل از آن باشد و در چهل سال دوم باید ورود جدی تر به مساله پژوهش داشته باشد، اظهار داشت: تا پیش از این مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ناظر بر وضع قوانین اسلامی بود، لذا امروز بخشی از مسائل قانون گذاری اسلامی نیازمند پژوهش های میدانی و عینی است و این مرکز تلاش دارد بتواند این خلا را به درستی تامین کند.
 حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا اظهار داشت: این مرکز می تواند غنای علمی و پژوهشی قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی را بر مبنای نیازهای میدانی مبتنی بر فقه اسلامی تقویت کند.

منبع:شفقنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7