کد خبر: 15520| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۰ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۴۲:۰ | تعداد بازدید: ۱۸۷۲

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس فقدان آیت‌الله یزدی را خسارتی به جامعه اسلامی دانست و گفت: ایشان همواره در طول عمر بابرکت خود عملکردی قاطع و متعهدانه نسبت به مسائل انقلاب داشتند.
حجت الاسلام و المسلمیت مرتضی آقا تهرانی  ضمن تسلیت درگذشت آیت الله یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: زمانی که عالم و دانشمندی از بین ما می رود، جامعه دچار شکستی می شود که هیچ جبرانی ندارد که آیت الله یزدی نیز در نوع خود شخص منحصر به فردی برای جامعه کشور به حساب می آمد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بیان شخصیت این عالم فقید وارسته، اظهار داشت: ایشان از فضلای به روز حوزه علمیه قم بودند که کلاس اخلاق ایشان بسیار شهرت داشت؛ مرحوم آیت الله یزدی مسائل روز را به خوبی درک می کردند و به موضوعات زمان خود عالم بودند.
وی همچنین به سوابق پیش از انقلاب و بعد از آن مرحوم آیت الله یزدی اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم آیت الله یزدی پیش از انقلاب فعالیت های ارزنده ای برای به ثمر نشستن آن داشته و مدتی از عمر خود را در زندان و تبعید سر کردند و بعد از وقوع انقلاب اسلامی نیز به عنوان الگو چه در زمان دفاع مقدس و چه بعد از آن مطرح بودند.
آقاتهرانی ادامه داد: ایشان سابقه ریاست قوه قضائیه و عضویت شورای نگهبان را در کارنامه خود داشتند و همواره در مسائل مربوط به انقلاب قاطعانه و متعهدانه عمل کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آثار و تألیفات ارزنده آن مرحوم که حتی پیش از زمان انقلاب نیز دستی بر قلم داشتند، همواره راهگشای جوانانی بوده است که دل در گروی اسلام و انقلاب داشته اند لذا فقدان ایشان سلمه‌ای به عالم اسلام و قلوب مؤمنان بود./

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7