کد خبر: 15069| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۷ آبان سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۲:۳۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۲۷

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم حق دارند نظر نمایندگان خود در مجلس را بدانند اما شفافیت تا جایی به صلاح است که منافع ملی تحت‌الشعاع منافع منطقه‌ای قرار نگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی با تأکید بر ضرورت شفافیت آرای نمایندگان گفت: مردم دوست دارند وقتی به کاندیدایی برای حضور در مجلس رأی می داهند به صورت شفاف، مسائل و نظرات وی را بدانند که این از حقوق مردم است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه شفافیت به صورت کامل را مطلوب ندانست و افزود: شفافیت باید دارای ضابطه باشد و مشخص شود چه مواردی باید علنی شود تا برای سایر امورات آسیب زا نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه شفافیت مانند چاقوی دو لبه است که باید نهایت احتیاط در آن صورت گیرد، عنوان کرد: اینکه کدام نظر نمایندگان علنی شود بستگی به موضوعات دارد و باید مسائل ملی بر منطقه ای ارجحیت داشته باشد.
آقاتهرانی با ذکر مثالی ادامه داد: طبیعی است نماینده اصفهان بنا به خواست مردم بخواهد همیشه آب در رودخانه زاینده رود جاری باشد اما ممکن است این امر بنا به مصالح ملی کشور نباشد لذا شفافیت در این موضوع ممکن است مصلحت را فدای مسائل منطقه ای کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان شفافیت را تا جایی به صلاح دانست که منافع ملی بر منافع منطقه ای ارجحیت داشته باشد.

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7