کد خبر: 15521| تاریخ انتشار: پنـج شنبه ، ۲۰ آذر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۴۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۴۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت و افزود: خدمات این عالم فقید در ادوار و عرصه‌های مختلف از عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری تا ریاست قوه قضائیه، جامعه مدرسین و مسئولیت‌های دیگر در خاطر ملت قدرشناس ایران خواهد ماند.

در پیام دکتر سید عباس صالحی آمده است: این عالم بزرگوار از ابتدای دوران مبارزات انقلابی و سرنگونی رژیم استبدادی تا استقرار نظام جمهوری اسلامی، در سنگرهای مختلف حاضر و در شمار یاران وفادار بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان صادق رهبر معظم انقلاب بود.
وی افزود: اینجانب فقدان این یار دیرین نظام و انقلاب اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین و حوزه‌ های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان، بیت مکرم آن مرحوم و عموم ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای آن از دست رفته رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.
آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت.  وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.
از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی  به چاپ رسیده است.
آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.
  

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7