کد خبر: 15199| تاریخ انتشار: سـه شنبه ، ۲۰ آبان سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۰:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۵۳

دبیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در هر رشته‌ای که بیشترین تحریم را داشتیم با اتکا به دانشمندان و محققین برجسته خودمان بیشترین پیشرفت را داشتیم.
جواد محمدی در آستانه برگزاری کنفرانس آپارتاید علمی؛ صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی بر محدودیت‌ها و تحریم علمی و فناوری از سوی جهان غرب علیه ایران تأکید کرد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین نتایج و دستاوردهای سکولاریسم را ما در آپارتاید می‌بینیم در واقع سکولاریسم سبب شده انواع آپارتاید را در دنیا به خصوص دنیای غرب علیه کشور جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورهای اسلامی منطقه شاهد باشیم. و دوری از آموزه‌های صحیح ادیان الهی به خصوص اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب امامت سبب شده دنیای امروز به این وضعیت کشیده شده است.
محمدی افزود: از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به خصوص در رشته‌های با فناوری بالا در تحریم بوده و در هر رشته‌ای که ما بیشترین تحریم را داشتیم با اتکا به دانشمندان و محققین برجسته خودمان بیشترین پیشرفت را داشتیم و الان کشورهای غربی به صورت کاملاً صریح و آشکار مانع از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به تکنولوژی و فناوری‌های نوین شده و مانع از شنیده شدن صدای ما در دنیا می‌شوند.
وی تصریح کرد: وقتی که در علم و فناوری و اقتصاد محدود شوید و نتوانید پیشرفت کنید در حوزه‌های فرهنگی هم با مشکلات در واقع پیام رسانی مواجه خواهید بود یعنی پیام فرهنگی شما هم به درستی نمی‌تواند منتقل شود و این موضوع واقعیت حقوق بشر غربی که واقعاً توحش و قانون جنگل در آن نهفته شده است را به خوبی نشان می‌دهد.
دبیر هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افزود: در صورتی که ما در ایران و فرهنگ ایران اسلامی شاهد هستیم که دستاوردهای علمی مان را در اختیار دیگر کشورها قرار می‌دهیم که این به فرهنگی که در کشور و نخبگان ما حاکم است بر می‌گردد که ما علم را همان طوری که از دور دست‌ها به دست می‌آوریم به دوردست‌ها هم صادر می‌کنیم.

منبع:مهر

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7