کد خبر: 14829| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۹ مهر سال ۱۳۹۹ | ساعت ۷:۵۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۲۸۰

رئیس جمهور تلاش های آمریکا برای ایجاد موانع و مشکلات جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا را ظالمانه، تروریستی و غیرانسانی خواند و تاکید کرد که آمریکایی ها تاکنون هرکاری علیه ملت بزرگ ایران می توانستند انجام داده اند و با این نوع اقدامات ضدانسانی و حقوق بشری نمی توانند مقاومت ملت ایران را بشکنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در پی گزارش رئیس کل بانک مرکزی از روند تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو در چارچوب برنامه تدوینی دولت و تلاش های ضد ایرانی دولت آمریکا، ضمن قدردانی از تلاشهای بانک مرکزی و بانکهای فعال در تأمین نیازهای اساسی مردم اظهارداشت: اقدامات دولت آمریکا در چارچوب تلاشهای تبلیغاتی-سیاسی با اهداف داخلی خودشان است.
رئیس جمهور، این حرکت ها و رفتارهای بی سرانجام آمریکا را در تداوم خطای راهبردی ترامپ در خروج از برجام دانست و گفت دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریمها مقاومت ایران را در هم می شکند و ما را دچار مشکل می کند اما گذشت زمان نشان داد که این تحلیل بشدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارامد بوده است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هر بار با تکرار خطاهای راهبردی با شکست مواجه می شود که نمونه تازه آن، تلاش برای فعال کردن مکانیزم ماشه بود، گفت: همه کشورها می بینند این اقدامات آمریکا کاملا خلاف قانون و مقررات بین المللی است و در شرایط کرونا نیز این اقدامات واشنگتن، کاملا ضدبشری است و مدعیان حقوق بشر در عرصه جهانی باید آن را محکوم کنند.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این گفت و گو تصریح کرد: تحریمهای جدید آمریکا معافیتهای قبلی دارو و کالاهای اساسی را لغو نکرده و بانکهایی که در این مرحله مشمول تحریم ثانویه شده اند همچنان از سویفت استفاده کرده و به کار تأمین مالی کالاهای اساسی ادامه خواهند داد.
دکتر همتی گفت: دولت آمریکا به بهانه های مختلف، موانع و مشکلات جدی در نقل و انتقال ارزی برای تامین دارو و غذا ایجاد می کنند ولی با تلاش بانک مرکزی، بانکها و تجار محترم، با استفاده از روشهای خاص نگذاشتیم کمبودی از این لحاظ ایجاد شود.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7