کد خبر: 15163| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۴:۳۷:۰ | تعداد بازدید: ۱۹۸۴

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشریح جزئیات طرح جهش تولید دانش بنیان، عنوان کرد: در این طرح علاوه بر تقویت هیأت امنا و هیأت مدیره صندوق نوآوری، درآمدی ناشی از ۵ درصد عوارض واردات ماشین آلات برای تقویت شرکت‎های دانش بنیان در نظر گرفته شد.
دکتر علیرضا منادی سفیدان درباره طرح جهش تولید دانش بنیان، اظهار کرد: در سال 1389 در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قانونی به تصویب رسید که تکلیف شرکت‌های دانش بنیان و فناور به عهده شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گذاشته شد که معاون علمی رئیس شورای دبیر این شورا بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: ضمن اینکه همواره تأکید بر این است که وزارت علوم در رأس آموزش عالی قرار دارد و باید وظایف زیرمجموعه خود را تنظیم کند؛ در طرح جهش تولید دانش بنیان تغییری اساسی در این ساختار ایجاد شده است.
همه دستگاه‌ها مکلف به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شدند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  یادآور شد: در طرح جهش تولید دانش بنیان همه دستگاه‌ها به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مکلف شده‌اند برای مثال دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مکلف شدند.
اختصاص رقم معادل 17 تا 18 هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری
وی اضافه کرد: در این طرح، رقم قابل توجهی هم از محل درآمد ناشی از 5 درصد عوارض واردات ماشین آلات برای این حوزه در نظر گرفته شده که عددی معادل 17 تا 18 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‎شود که این رقم در واقع سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی که زیر نظر رئیس جمهور فعالیت می‌کند، خواهد بود.
منادی سفیدان با بیان اینکه معافیت‌ها و تخفیف‌های بسیار خوبی برای رونق تولید در شرکت‌های دانش بنیان در طرح مذکور در نظر گرفته است، گفت: یکی از مواد این طرح درباره معافیت شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب از جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی است که این مسئله کمک شایان توجهی به این شرکت‌ها خواهد کرد.
منادی سفیدان یادآور شد: همچنین سازمان برنامه و بودجه رقم سه هزار میلیارد تومان برای صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص خواهد داد که این رقم در جهت پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان است.
تغییر ترکیب هیأت امنا و هیأت مدیره صندوق نوآوری
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین هیأت امنایی برای نظارت بر عملکرد صندوق نوآوری و فناوری به ریاست رئیس جمهور و متشکل از 4 وزیر کابینه، رئیس بانک مرکزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تشکیل می‌شود.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، هیأت مدیره صندوق نیز تقویت شد و ریاست آن به رئیس جمهور واگذار و نایب رئیس صندوق معاون علمی و فناوری و دبیرخانه آن نیز به محل معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منتقل شد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه همه این اقدامات برای افزایش کیفی و کمی شرکت‌‎های دانش بنیان است، گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان در حال جمع بندی در کمیسیون آموزش برای ارائه به صحن علنی مجلس است.

منبع:خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7