کد خبر: 7295| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۶ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۹:۴۸:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۸۱

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هر جا برای حل مشکلات و معضلات جامعه و صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه شده، دانشگاه‌ها موفق عمل کرده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته در عرصه کمک به تولید داخلی و حرکت در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه کشور، دانشگاه‌ها به خوبی ورود داشته و منشاء آثار خوبی بوده‌اند.
دکتر غلامی در شورای اداری منطقه غرب مازندران اظهار داشت: کیفی سازی آموزش عالی و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها یک اولویت اساسی در وزارت علوم است.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها مسئولیت ایجاد شغل و اشتغال‌آفرینی را ندارند اما طبیعتاً مسئولیت افزایش توانمندی دانشجویان و ارتقای سطح مهارت‌های دانش آموختگان برای ایفای نقش موثرتر در جامعه را برعهده دارند.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: در هر استان یک شبکه علمی متشکل از موسسات آموزش عالی استان ایجاد می‌کنیم و دانشگاه مادر استان به عنوان نماینده وزارت علوم فعالیت های مربوط به طرح ساماندهی آموزش عالی را پیش می‌برد.
وی در ادامه به دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پیش و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با گذشت حدود چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراکز آموزش عالی در کشور رشد خوبی داشته و در پی آن شاهد دستاوردهای قابل توجهی در این بخش بوده‌ایم.
دکتر غلامی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته‌های تخصصی وابسته به دیگر کشورها بودیم در حالی که برای قطع وابستگی به کارشناسان خارجی از دهه های ۶۰ و ۷۰ همزمان با توسعه دانشگاه‌ها و راه‌اندازی رشته‌های تخصصی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم و نتایج این تلاش‌ها آن شد که امروز بیشتر مدیران کشور تخصص خود را از دانشگاه‌های داخلی دریافت کرده‌اند.
وی اظهار داشت: از ۱۵ سال پیش تاکنون فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی در کشور شروع شده و به توسعه فناوری و یافته‌های علمی زیادی دست یافته‌ایم و نتیجه این زحمات آن شد که امروز بیش از ۱۹۵ مرکز رشد و فناوری و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارد و دستاورد این مراکز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کارآفرین بوده که فعالیت آن‌ها واقعاً مثال‌زدنی است.
به گفته وزیر علوم، هم اکنون فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به تولید داخلی کمک کند و اثربخشی تحریم‌های ظالمانه را در کشور از بین ببرد.

منبع:اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7