کد خبر: 14649| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۱:۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۰۷۷

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ظرفیت های این دفتر در زمینه های پژوهشی، رسانه ای، فضای مجازی، هنری و...، از آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری کنگره شهدای استان قم خبر داد.
پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای استان قم با اشاره به آمادگی این دفتر در همکاری با کنگره مذکور اظهار داشت: ظرفیت های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی را سامان دهی خواهیم کرد که در رابطه با برگزاری این کنگره خدماتی از سوی این دفتر صورت بگیرد.
وی به ظرفیت های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری کنگره شهدای استان قم پرداخت و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظرفیت های متنوع پژوهشی، رسانه ای، فضای مجازی، هنری و... دارد که ان شاءالله با برنامه ریزی مناسب، این مسأله را در ستادی که در دفتر تبلیغات اسلامی در رابطه فعالیت های فرهنگی استان قم داریم، دنبال خواهیم کرد.

* تأکید بر ضرورت انجام کار ماندگار در عرصه شهید و شهادت
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت انجام کار ماندگار در عرصه شهید و شهادت تصریح کرد: در رابطه با شهدا و بسط فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مسأله کمیت مهم نیست، بلکه کار کیفی و ماندگار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی بر ضرورت الگو شدن این کنگره تأکید کرد و افزود: در دهه های گذشته کارهای متعدد و متنوعی انجام شده است اما باید این کنگره را بهانه ای قرار دهیم تا کارهای ماندگاری صورت بگیرد.  

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان این که ذائقه فرهنگی جامعه و مخاطب در حال تغییر است، اظهار داشت: با نسلی مواجه هستیم که به لحاظ صوری، نه امام راحل و نه جنگ را دیده است اما با توجه به تراثی که از گذشتگان رسیده است، ارتباط ذهنی، قلبی و عاطفی گرفته می شود؛ اثر گذار این مباحث به هنری بر می گردد که در این زمینه بکار گرفته و عرضه می شود.

 * نقش تأثیرگذار عرضه قوی معارف دینی در جذب مخاطب
وی به نقش مؤثر عرضه مناسب و قوی فعالیت های دینی پرداخت و گفت: در دنیای امروز عرضه قوی باعث می شود مسائلی که هیچ مبنا و اساسی ندارد، مخاطب و پیرو پیدا کند؛ امروز در دنیا حدود ۴۰۰۰ فرقه و معنویت های نوظهور وجود دارد که از طریق عرضه قوی پیروان زیادی جمع کرده اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که عرضه مبتنی بر تکرار و جذابیت است، تصریح کرد: در دنیا سعی می شود که هم یک محتوای جذابی ایجاد کرده و هم آن را تکرار و به شکل رسانه ای پمپاژ کنند

* شهدا تداوم‌ بخش فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی هستند
وی با بیان این که شهدا اخلاص و ایثار را به منصه ظهور رساندند، افزود: شهدای ما یک واقعیت عینی و حقیقی هستند که اخلاص، ایثار، بندگی و ازخودگذشتگی را به منصه ظهور رسانده اند و تداوم‌بخش فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به این که در مسأله تبیین فرهنگ شهادت باید از کمیت گرایی محض فاصله گرفت، اظهار داشت: در مسأله حقیقت شهادت، غنی هستیم اما باید این حقیقت عرضه غنی شود؛ برای این کار باید از کلیشه ها و کمیت گرایی محض فاصله بگیریم.

* نقش هنر در اثرگذاری فرهنگ شهادت

وی با بیان این که فرهنگ شهادت با به خدمت گرفتن زبان هنر می تواند در اذهان و قلوب رسوخ کند، گفت: مجرای ارتباط گیری نسل جوان، بحث عواطف و احساسات است که حرکت در این مسیر باید بتواند برانگیختگی داشته باشد و آن رابطه عاطفی را برقرار کند و از منطق قوی برخوردار باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن اعلام آمادگی این دفتر در برگزاری کنگره شهدای استان قم خاطرنشان کرد: انجام کار برای شهدا، لیاقت و قابلیت می خواهد و امیدواریم که بتوانیم این لیاقت را داشته باشیم و در این زمینه سهیم باشیم.

در ابتدای این دیدار، احمد حاجی زاده «دبیر کنگره شهدای استان قم» به مباحثی از جمله تولید و انتشار محتوا با رویکرد شهید و شهادت در مجلات کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی، تولید ویژه نامه کنگره شهدا در خصوص مادران و همسران شهدا در نشریه «پیام زن»، اختصاص کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی در دفتر به این کنگره و پیوند گروه های تبلیغی فضای مجازی دفتر با رویکرد شهدا با قرارگاه مجازی کنگره مذکور اشاره کرد.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7