کد خبر: 14543| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۲ شهریور سال ۱۳۹۹ | ساعت ۸:۵۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۱۴۵

رییس دانشگاه تهران گفت: برای سال تحصیلی جدید حدود دو تا سه درصد دانشجویانی که در مناطق بدون پوشش اینترنتی زندگی می کنند، در خوابگاه ها اسکان داده می‌شوند.
دکتر محمود نیلی احمد آبادی در خصوص اقدامات دانشگاه با وجود شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: برنامه ریزی شده دانشجویانی را که نتوانسته اند دسترسی به اینترنت داشته باشند، در خوابگاه ها اسکان دهیم که ۲ تا ۳ درصد دانشجویان را شامل می شوند.
به گفته وی هم اکنون حدود هزار دانشجوی ارشد و دکتری که اساتید راهنما لزوم حضور آنها را تایید کرده اند، در دانشگاه حاضر و در خوابگاه ها اسکان داده شده اند.  
وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا دانشجویان تهرانی غیرساکن نیز در آزمایشگاه های دانشگاه ها حضور پیدا کنند؛ چراکه دانشجویان ارشد و دکتری نیز برای انجام پروژه ها و فعالیت های کارگاهی خود باید از آزمایشگاه ها استفاده کنند.
رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: برای تعدادی از دانشجویانی که دروس عملی داشتند و امکان ارائه دروس آنها به صورت مجازی وجود نداشت نیز برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا به صورت نوبت بندی دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه ها حضور پیدا کنند و دوره های عملی خود را بگذرانند.
تمامی کلاس‌های نو ورودها مجازی است
وی عنوان کرد: سعی شده آموزش در دانشگاه تهران به صورت تلفیقی باشد به این صورت که امکان حضور تعدادی از دانشجویان فراهم است.
وی تصریح کرد: در خصوص ورودی های جدید فعلا تمام کلاس ها مجازی برگزار می شود اما دانشجویان ارشد و دکتری متناسب با برنامه پژوهشی خود می توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.
نیلی توضیح داد: برنامه ریزی داریم تا تعداد محدودی از دانشجویان تازه وارد برای سال تحصیلی جدید در محیط دانشگاه حضور پیدا کنند و ترجیح ما این است که آن دسته دانشجویانی را به دانشگاه دعوت کنیم که نیاز به رفت و آمد بین شهری نداشته باشند زیرا سفرهای بین شهری نیز ایمنی و سلامت دانشجویان را به خطر می اندازد و به طور کلی در خصوص اسکان دانشجویان کارشناسی محدودیت بیشتری داریم.
رییس دانشگاه تهران با اشاره به نظام تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: حضور دانشجویان در رستوران های دانشگاه دچار مشکل است و با برنامه ریزی هایی که با معاونت دانشجویی و صندوق رفاه داشته ایم، پخت در قالب رستوران های مکمل انجام می شود و دانشجویان غذا را به صورت پکیج دریافت می کنند.
لازم به ذکر است شروع کلاس های درسی نیم سال اول سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ دانشگاه تهران ۲۹ شهریور ماه است.

منبع:ایرنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7