کد خبر: 9988| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۶ بهمن سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۹:۶:۰ | تعداد بازدید: ۲۶۶۲

رییس دانشگاه تهران گفت: همکاری مشترک این دانشگاه با وزارت نفت در حوزه چاه‌های نفتی از چهار سال پیش شروع شده و این روند همچنان ادامه دارد.در این راستا پروژه مطالعاتی چاه نفت آزادگان به دانشگاه تهران اختصاص داده شده است. درخواست کردیم که پروژه مطالعاتی یک چاه نفت دیگر به ما داده شود که این درخواست در مرحله‌ بررسی است.
دکتر محمود نیلی احمد آبادی همچنین از انعقاد قرارداد همکاری دانشگاه تهران با وزارت نفت خبر داد و گفت: اخیرا شرکت نفت پروژه بزرگی را به برخی از دانشگاه‌ها واگذار کرده که این پروژه مربوط به افزایش برداشت از چاه‌های نفت کشور است که یکی از این چاه‌ها به دانشگاه تهران اختصاص داده شده و دانشگاه تهران در مجموع مطالعات خوبی را در این زمینه انجام داده است. دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و علم و صنعت نیز حوزه‌های نفتی دیگر را تحویل گرفته‌اند.
رییس دانشگاه تهران در خصوص آخرین وضعیت تخصیص بودجه جاری این دانشگاه گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد به ما ابلاغ تخصیص داده شده است و رییس سازمان برنامه و بودجه قول همکاری بیشتر داده . اما تاکنون حدود ۶۰ درصد از این بودجه را دریافت کرده‌ایم.
دکتر نیلی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران برای سال ۱۳۹۹ با افزایش عادی، بودجه دریافت کرده است و متوسط افزایش بودجه ما حدود ۱۲ درصد بوده است.
رییس دانشگاه تهران همچنین در خصوص میزان درآمد ناشی از همکاری با وزارت نفت اظهار کرد: تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این طریق به دانشگاه تهران اختصاص پیدا کرده است . علاوه بر این، مبلغی هزینه ارزی به شرکت همراه دانشگاه پرداخت شده و دانشگاه تهران با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرارداد بزرگی در حوزه تحول دیجیتال داشته است. امور مربوط به این قرارداد که به لحاظ موضوع کلان است، به اتمام رسیده است.

منبع:ایسنا

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7