کد خبر: 7225| تاریخ انتشار: چهارشنبه ، ۲۹ آبان سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۳۱:۰ | تعداد بازدید: ۳۰۲۴

رئیس دانشگاه تهران ایران گفت: گزارش ملی سیلاب‌‌های اخیر در آذرماه ۹۸ به رئیس‌جمهور و مردم ارایه می‌شود و یکی از نتایج این گزارش، نقش پررنگ محیط زیست و عوامل محیطی در پیشگیری از بروز سیلاب است.
محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران ایران و رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلابها اظهار داشت: یکی از کارگروه‌های هیات ویژه رسیدگی به سیلاب‌های اخیر، کارگروه محیط زیست است که در این کارگروه عوامل محیطی موثر در پیشگیری از سیلاب مورد بررسی قرار گرفتند و این بررسی‌ها به اهمیت نقش محیط زیست در پیشگیری از وقوع سیلاب منتج شد.
وی افزود: این نتایج می‌گوید که محیط زیست می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سیلاب ایفا کند و برای مثال تالاب‌ها، امکان جذب و حفظ آب را دارند و با کارکردی شبیه سد، در پیشگیری از جاری شدن سیلاب موثر خواهند بود.
نیلی احمدآبادی تصریح کرد: این موارد به همراه نتایج دیگری در گزارش ملی سیلاب‌ها آماده شده که راهبرد کشور را برای ۱۰ سال آینده در حوزه سیلاب‌ تبیین می‌کند.
*گزارش با ۲ ماه تاخیر، آذرماه به مردم اعلام می‌شود
وی درباره زمان اعلام گزارش نهایی سیلاب‌های اخیر به جامعه، خاطر نشان کرد: گزارش اولیه سیلاب‌های اخیر به دفتر رئیس‌جمهور ارایه شد اما پس از آن از رئیس‌جمهور ۲ ماه تمدید وقت را درخواست کردیم که امیدواریم سر ۲ ماه گزارش را به رئیس‌جمهور و جامعه تقدیم کنیم.
نیلی احمدآبادی افزود: موعد اولیه ارائه گزارش مهرماه ۹۸ بوده است که به این ترتیب گزارش در آذرماه ۹۸ اعلام عمومی خواهد شد.
*۵ میلیارد تومان اعتبار برای گزارش سیلاب‌ها 
به گزارش فارس، اوایل امسال سیلاب چندین استان کشور را درگیر کرد و رئیس جمهور دستور تشکیل هیأتی ویژه را برای تهیه گزارش ملی سیلاب‌ها با حضور شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مختلف ابلاغ کرد. وی به رئیس دانشگاه تهران هم به عنوان رئیس این هیات ویژه ماموریت داد که در ۶ ماه گزارشی ملی از سیلاب اخیر تهیه و ارائه کنند.
۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای تهیه این گزارش پیش‌بینی شد که تاکنون ۲ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است.

منبع:فارس

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7