کد خبر: 14103| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۹ | ساعت ۱۶:۵۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۳۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه نقش آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در توسعه کشور مهم و منحصر به فرد دانست.
دکتر محمدباقر نوبخت با ابراز خشنودی از حضور در جمع مهارت آفرینان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: این سازمان نقش بی بدیلی در توسعه کشور دارد.
وی افزود: این نشست را بسیار نافع می‌دانم و معتقدم سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور با استفاده از ظرفیت شرکای بخش خصوصی، نقش نظارتی خود را افزایش دهد و خود به آموزش‌های تخصصی روی بیاورد و برای جهش تولید و بهره وری، دانش بنیانی و مهارت افزایی دو عنصر الزامی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امروز برای ما جایگاه متمایزی در اشتغال و جهش تولید در کشور دارد. در برهه کنونی نه تنها کشور بلکه سازمان برنامه و بودجه نیز به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر توسعه پی برده و این نقش را منحصر به فرد می‌داند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در رشد ۸ درصدی اقتصاد و تولید ناخالص ملی و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه نقش ممتازی دارد و در برنامه هفتم توسعه کشور، موضوع مهارت را برجسته خواهیم دید.
علی هاشمی معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست، گفت: حضور نماینده دولت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوید بهار مهارت است.
هاشمی افزود: امیدواریم با نگاه بلند سیاستگذاران و برنامه‌ریزان، شاهد سهمی ارزشمند برای مهارت در سبد هزینه خانوار باشیم.
وی تاکید کرد: زدودن بیگانگی مهارت از جامعه، نیازمند نگاه ویژه دولت به مهارت است.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور در راه مهارت آموزی به جوانان و ایجاد اشتغال با مهارت ایمان داریم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: نیاز جامعه امروز اشتغال پایدار با مهارت است و نمی‌توان تنها با پرداخت یارانه این نیاز را مرتفع کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در عصر کرونا تجارت دیجیتال اهمیت یافته و آینده از آن اطلاعات نرم‌افزاری و تحولات فناوری است.
وی با اشاره به وجود سرمایه انسانی زبده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: این تعداد نیروی انسانی سرمایه با ارزشی است که با نگاه ویژه دولت می‌تواند فصل جدیدی در مهارت آموزی بگشاید.
علی اوسط هاشمی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم تدبیری بیندیشد تا واسطه‌های آموزش در کشور حذف شود و به تبع آن بیگانگی نسبت به مهارت در جامعه زدوده شود و هر جا نیاز به آموزش مهارت است بودجه آن به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص یاید.
هاشمی تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آمادگی دارد با اختصاص بودجه آموزشی به سازمان ماموریت آموزشی خود را به بهترین شکل به انجام رساند.
وی افزود: بخش عمده‌ای از تعهد دولت در ایجاد اشتغال از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قابل اجرا است.

 در دهه مبارک فجر ۱۰۰۰ استاندارد آموزشی دیگر رونمایی می‌شود 
هاشمی گفت: رتبه ایران در توسعه مهارت آموزی در جهان تاکنون مطلوب نبوده است و امروز و در این مراسم ۱۰۰۰ استاندارد آموزشی نوین به استاندارد‌های پیشین افزوده می‌شود و در دهه مبارک فجر ۱۰۰۰ استاندارد آموزشی دیگر رونمایی می‌شود.
معاون وزیر تعاون در تبیین این موضوع، گفت: رویکرد‌های جدید سازمان شامل مهارت آموزی در حوزه کشاورزی، گردشگری و توجه به استان‌های با پایه‌ی مهارتی پایین و بیکاری بالا و همچنین مهارت‌های دریا محور است.
در پایان این مراسم نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، از ۱۰۰۰ استاندارد مهارتی نوین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رونمایی کردند.
این مجموعه استاندارد‌های نوین در ۱۷ گروه شغلی شامل این موارد است: امور باغی، امور زراعی، امور دام و ماکیان، امور شیلات و آبزی پروری، صنایع غذایی، فناوری محیط زیست، ماشین آلات کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت گاز، صنعت چاپ و گرافیک، طلا و جواهرسازی، برق، مراقبت زیبایی، مبلمان و دکوراسیون، گردشگری، انرژی با مشارکت خبرگان حرفه ای، متخصصان مشاغل فنی و تخصصی و صاحبان مشاغل و کسب و کار‌ها از وزارت جهاد کشاورزی - سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی - شرکت ملی گاز ایران - شرکت‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی - شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین - اتحادیه صنف چاپخانه داران و شرکت تعاونی تهیه و توزیع صنف چاپخانه داران- اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران - موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق وزارت نیرو - اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران زنانه - کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران - اتحادیه پیرایشگران مردانه ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران توسط معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی.

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7