کد خبر: 9770| تاریخ انتشار: دوشـنـبه ، ۱۶ دی سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۱:۲۱:۰ | تعداد بازدید: ۲۷۶۱

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را مصداق مواردی دانست که باید در کتب درسی از آن یاد شود تا نسل جوان این جنایات را به یاد داشته باشد.
دکتر محمدمهدی زاهدی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به رأی قاطع نمایندگان ملت به طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات و توطئه های آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها در نشست علنی امروز مجلس، اظهار کرد: این رأی قاطع و 97 درصدی نمایندگان به این طرح، نشان داد که مبارزه با آمریکا، چپ و راست نمی‌شناسد و موضوعی فراجناحی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: کلیات طرح مذکور در نشست علنی روز 13 آبان به تصویب رسید و پس از آن کمیسیون آموزش متنی منقح و همه جانبه برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه کرد که در نشست امروز به تصویب رسید.
زاهدی تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز مجلس، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد بجای مانده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا "با اولویت کشور ایران" در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات، آموزش عالی و دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.
وی تأکید کرد: نکته مهم در تصویب این طرح، رأی قاطع و بی نظیر نمایندگان به طرح مذکور بود که تا به حال در مجلس سابقه چنین رأی بالایی به یک طرح از طرف نمایندگان وجود نداشت. این مسئله نشان می‌‎دهد که نمایندگان فراتر از مسائل گروهی و جناحی به موضوع مبارزه با آمریکا می‌نگرند لذا همه تفکرات سیاسی به این طرح رأی مثبت دادند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اقدام اخیر تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و یارانش را جنایتی دانست که باید در کتب درسی از آن یاد شود، چراکه به شهادت رساندن دو تن از سران امنیتی و رسمی دو کشور عراق و ایران جز یک حرکت تروریستی نیست که هم "مداخله" و هم  "جنایت" به شمار می‌آید.
دکتر زاهدی اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان ما امروز باید با جنایات آمریکا آشنا باشند تا روحیه ضد استکباری در درون دانش آموزان ما از همان دوره کودکی رشد کند و جوششی جدید برای آمریکا ستیزی در کشور ایجاد شود.
عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه بسیار به آینده خوشبین هستیم، افزود: با موج جدید استکبارستیزی، امیدواریم در آینده‌ای کوتاه آمریکا و عواملش منطقه را ترک کنند، در میان مدت رژیم صهیونیستی نابود شود و در دراز مدت نظام‌های استکباری از صفحه روزگار برای ظهور آقا امام زمان(ع) محو شود و جهان در اختیار مستضعفین و مسلمین قرار گیرد.
گفتنی است نمایندگان در نشست علنی روز (یکشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات و توطئه های آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها را با 231 رأی موافق، 2 رأی مخالف و بدون هیچ رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در صحن را به تصویب رساندند

منبع:خبرگزاری خانه ملت

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7