کد خبر: 7472| تاریخ انتشار: یـک شنبه ، ۲۴ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۰:۳۹:۰ | تعداد بازدید: ۲۹۰۰

مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه، به لطف حضرت حق و در پناه حلقۀ اتصال عالمیان، همه‌ی توش و توان خود را مصروف خواهد داشت که استوارتر از پیش، گام­های تحولی وتمدن‌ساز را بردارد.
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، در پیامی به مناسبت آغاز هفته پژوهش، ضمن تبریک این ایام به پژوهشگران، نویسندگان، طلاب  و اندیشمندان اسلامی بیان داشت: بحمدالله در سال­های اخیر، با تکیه بر تراث گران­بهای قرآن و سنت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی، برای پاسخگویی به منویات امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید به انجام رسیده است. متولیان امر پژوهش درحوزه­ های علمیه، گام­های ارزنده‌ای را برای تولید دانش دینی و تعالی و توسعۀ فعالیت­ های پژوهشی در حوزه  برداشته‌اند؛ و نتایج آن در آینده‌ای نه چندان دور ظاهر خواهد شد.
متن پیام به این شرح است:
ن و َالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ (قلم، 1)
پژوهش همزادِ تحصیل در حوزه ­های علمیه بوده و سابقه­ ای فراتر از هزارسال دارد. نامگذاری یک هفته در سال، به نام «هفتۀ پژوهش» نشان از ارجمندی این مقوله و نقش بی­بدیل و اثرگذارِ آن در همه عرصه‌های علوم و معارف است.
پاسداشتِ هفتۀ پژوهش، یادآور تلاش عالمانی است که بدون کمترین توقع و چشم‌داشتی، از دیرباز در مسیر تولید علوم دینی و گسترش اندیشه­ های ناب مکتب اهل بیت علیهم السلام ، مصمم و مؤمنانه گام­های مؤثر و موزون برداشته و با نجوای ناب «سبْحَانَک لاعِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّکَ أَنتَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ» خالصانه همگان را جرعه نوش زمزم معارف وحیانی ساخته‌ وبه بنای مستحکم تمدن اسلامی پرداخته اند.
 فرارسیدن این ایام فرصتی است مغتنم که با رویکردی جهادی به نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش پرداخته و برای تحققِ سیاست­ها و مقاصد پژوهشی به تولید علم بیندیشیم. همچنین،  ناظر به پرسش سال حوزه­ های علمیه با عنوانِ «نقش و رسالت حوزویان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سند الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت» و شعار محوری هفته پژوهش با نامِ «پژوهش وتمدن نوین اسلامی» گام­ برداریم.
 رهبرمعظم انقلاب «گفتمان علمی» را گفتمان مسلط و غالب جامعه دانسته و برپایه­ روایت شریفه «اَلعِلمُ سُلطانٌ» علم را به مثابۀ ابزار اساسی قدرت کشور برشمرده و آغاز توصیه خود در بیانیه گام دوم را، برای دست­یابی به تمدِن نوین اسلامی، بر مدار علم و پژوهش قرار داده است. بر این اساس، مهم‌ترین رسالت حورزویان در عصر حاضر، تولید علوم اسلامی‌انسانی برای اقتداربخشی به جبهه حق و فراهم­سازی نرم‌افزارهای علمی لازم برای تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
 بحمدلله در سال­های اخیر، با تکیه بر تراث گران­بهای قرآن و سنت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی، برای پاسخگویی به منویات امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید به انجام رسیده است. متولیان امر پژوهش درحوزه­ های علمیه، گام­های ارزنده‌ای را برای تولید دانش دینی و تعالی و توسعۀ فعالیت­ های پژوهشی در حوزه  برداشته‌اند؛ و نتایج آن در آینده‌ای نه چندان دور ظاهر خواهد شد.
 اینجانب  فرارسیدن هفتۀ پژوهش را به همه مدیران، برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران امر پژوهش تبریک گفته و از خداوند منان برای ایشان توفیق و سربلندی توأم با سعادت و حسن عاقبت را آرزومندم.
 مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه، به لطف حضرت حق و در پناه حلقۀ اتصال عالمیان، همه‌ی توش و توان خود را مصروف خواهد داشت که استوارتر از پیش، گام­های تحولی وتمدن‌ساز را بردارد. امید که در آینده‌ای نزدیک، این مجاهدت­ها با تولید علوم اسلامی‌انسانی و تأمین نرم‌افزارهای مناسب به ثمر بنشیند و تمدن نوین اسلامی به سرانجام مطلوب خود رسیده و مایۀ اقتدار امّت اسلامی شود. إن شاء الله.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7