کد خبر: 7458| تاریخ انتشار: شــنـبـه ، ۲۳ آذر سال ۱۳۹۸ | ساعت ۱۲:۲۷:۰ | تعداد بازدید: ۲۵۱۱

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه تکیه گاه و سرمایه ای بزرگ و پایدار برای کشور و مردم است تا بتوانند با استفاده از این سرمایه از مشکلات عبور کنند.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی طی سخنانی در نشست هم اندیشی روسا و استادان دانشگاه‌های کیش افزود: جزیره کیش با برخورداری از مراکز علمی و دانشگاهی، وجود مرکز نوآوری و  جمعیت دانشجویی که حدود یک ششم جمعیت ۳۸ هزار نفری این جزیره را شامل می شود، از یکسو و جاذبه ها و ظرفیتهای گردشگری و طبیعی آن از دیگر سو، موقعیتی ممتار دارد.
وی افزود: کیش بصورت عام فضایی گردشگری و تجاری به نظر می رسد، اما ظرفیتهای مختلف از جمله ظرفیتهای علمی، دانشگاهی و جمعیت کثیر دانشجویی که در این فضا وجود دارد، نیازمند توجه بیشتر است.
رستمی  با اشاره به این نکته که نگاه اقتصادی  به جمعیت دانشجویی نا مناسب ترین نگاه است تاکید کرد: توجه به جریان علمی، دانشجویی، فرهنگی، دینی و تعمیق باورها، از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما درقبال این امور وظیفه ای مهم برعهده داریم که توجه به آن آورده های بیشتر و ارزشمندتری برای جامعه دارد.
حجت‌الاسلام رستمی خطاب به روسای دانشگاهها و مراکز علمی کیش اضافه کرد: مسئوولیتهای بزرگی بر دوش شما است و  این مسئولیت برکاتی فراوان دارد زیرا شما فرصتی خوب در حوزه هدایت و راهیابی، علم آموزی، تربیت و توسعه فعالیتهای مخاطبین بویژه جوانان این مرز و بوم دارید، لذا قدر این فرصت و نعمت را باید دانست و برای اهداف بزرگ تلاش کرد.
حجت الاسلام رستمی در بیان اهمیت نقش دانشگاهها و مراکز عملی تصریح کرد: بازدارندگی، قدرت دفاعی، شکار پهپادهای دشمن، پیشرفت های علمی، دستیابی به فناوری نانو و صادرات آن به کشورهای پیشرفته، رشد علوم پزشکی و هرجا نقطه قوتی در نظام می بینیم ریشه در دانشگاه ها دارد.
وی ایجاد مجموعه نوآوری با همکاری علمی ریاست جمهوری در کیش و فراهم کردن جریان های شتاب دهنده را از جمله دستاوردها و اقدامات مهم در کیش توصیف کرد و افزود: ما اینگونه ظرفیت ها را باید اول به نقطه فعلیت برسانیم و نکته بعدی اینکه این قابلیت ها را معرفی و به همه نشان دهیم، زیرا اکثر مردم  از این تحولات و پیشرفتها خبر ندارند.
رستمی، فضای دانشگاهی را نقطه ای مهم دانست و افزود: دانشگاه تکیه گاه و سرمایه ای بزرگ و پایدار برای کشور و مردم است تا بتوانند با استفاده از این سرمایه از مشکلات عبور کنند.
وی روند رشد و فعالیت نظام بهداشت و درمان کشور را بعد از انقلاب، معجزه آسا توصیف کرد و افزود:  نظام بهداشت و درمان کشور ما به رغم فشارها و تحریمها، امروز در بخش توریسم سلامت به خاطر کیفیت و قیمت مناسب فعال است و از کشورهای مختلف توریست سلامت جذب کرده است.
رستمی با اشاره به تلاشهای دشمن برای ایجاد یاس و نا امیدی و تاریک جلوه دادن آینده برای مردم بویژه قشر جوان و از بین بردن سرمایه های اجتماعی کشورمان افزود: بروز و ظهور این تلاشهای کینه توزانه در جریان اغتشاشات آبان و دی ۹۶ دیده شد.

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

لطفا کد زیر را وارد نمایید

اخبار مرتبط

آرم شورای عالی انقلاب فرهنگی

اطلاعات تماس

تهران، خیابان طالقانی، شماره 436

کدپستی: 1591814313
(+9821) 66976601 - 7